اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مبنای تحول پژوهش آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ مبنا و مبدأ تحول در حوزه پژوهش و تحقیق حرکت سازنده در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

مبنای تحول پژوهش آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده و برترین‌های پژوهشی در کانون عصمت اردبیل اظهار داشت:‌ اگر پژوهش و تحقیق درست را مبنای توسعه علمی و برنامه‌ریزی‌های شایسته بدانیم محور و مدار ایجاد تحول در این حوزه نهاد تعلیم و تربیت است که به خوبی می‌تواند در بخش‌های مختلف تأثیرگذاری خود را نشان دهد.
وی با اعلام این‌که تربیت دانش‌آموز علاقمند به مطالعه و تحقیق و معلم همراه و علاقمند به این حوزه بیان کرد: اگر آموزش و پرورش با ابزارها و راهکارهای متفاوت بتواند در این حوزه موفق و گیرا وارد شود و عمل کند به یقین توسعه علمی و تحول پژوهش و تحقیق اتفاق می‌افتد.
محمودزاده موفقیت دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی در سایه تقویت این مبانی و اهتمام به این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت معلم و دانش‌آموز محوریت اصلی نگرش مثبت به این حوزه را عهده‌دار است و به همین دلیل در سند توسعه و تحول نظام آموزش و پرورش توجه به این بخش یکی از الزامات و ضروریات معرفی شده است.
این مسئول مسیر توسعه کشورمان را به رغم تهدیدها و هجمه‌های متعدد دشمن یک مسیر رشد رو به تعالی بیان کرد و ادامه داد: در سند تدوین شده در نظام آموزش و پرورش معلمان براساس شاخص‌های علمی، پرورشی، تربیتی و کارهای زیربنایی در حوزه پژوهش و تحقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و براساس همین رتبه‌بندی‌ها حقوق و مزایای معلمان یک جهش واقعی پیدا می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تربیت دانش‌آموز مطالعه‌محور و تحقیق‌محور را از اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش و مسئولیت خطیر در این حوزه اعلام کرد و گفت: اگر جوهره کار و فعالیت در نظام اسلامی را توجه به ارزش‌ها و باورهای حقیقی و رو به جلو بدانیم بیشترین تاکید بر علم و مطالعه و تحقیق شده و پیامبر مکرم اسلام نیز رسالت سنگین خود را با قلم و بیان تحقیق شروع کردند.
به گزارش فارس، در این مراسم معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری این‌که بیش از یک دهه از برنامه معلم پژوهنده در نواحی و مناطق استان اردبیل برگزار می‌شود، افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از دو هزار و 300 معلم در قالب این طرح مشارکت فعال داشتند به گونه‌ای که 57 اثر این تعداد از معلمان به مرحله استانی و تعداد 14 اثر نیز به مرحله کشوری راه یافت.
غفار نجات‌خواه تصریح کرد: در کنار معلمان پژوهنده دانش‌آموزان خلاق و مبتکر استان اردبیل نیز در جشنواره خوارزمی خوش درخشیدند و توانستند بیش از 13 طرح ابتکاری و نو را ارایه داده و در تولید محتوای الکترونیکی نیز شایسته و موفق عمل کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول