اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه زنجان:

آزمایشگاه فناوری‌های نوین گامی مهمی برای پژوهش است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه زنجان احداث آزمایشگاه فن‌آوری‌های نوین دانشگاه زنجان را گامی مهم در راستای در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای پژوهشگران برشمرد.

آزمایشگاه فناوری‌های نوین گامی مهمی برای پژوهش است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم احمدی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان زنجان، اظهار داشت: امروز تکنولوژی عامل اساسی در ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشور ارزیابی می‌شود. 
وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی را به سه دهه تقسیم کنیم می‌توان گفت، دهه نخست آن به جنگ، دهه دوم به دوران بازسازی ویرانی‌های جنگ و دهه سوم به دهه پژوهش و انقلاب پژوهشی نامگذاری می‌شود. 
استاد دانشگاه زنجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته فقط سیاه مشق پژوهش در کشور انجام شده است، یادآور شد: پژوهش در کشور در حال حاضر به عنوان نوزاد تازه متولد شده است، که باید با طی مراحل زندگی به مرحله بلوغ برسد. 
وی با اشاره به اینکه از سال 1377 در کشور به طور جدی به امر پژوهش پرداخته شده است که ارائه 2 هزار و 500 مقاله از جمله دستاوردهای آن محسوب می‌شود، افزود: از این تعداد 500 مقاله موفقیت‌آمیز بوده و تنها 16 مقاله به مرحله تجاری سازی رسیده است. 
احمدی با بیان اینکه در حال حاضر پژوهش در کشور به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند فداکاری پژوهشگران است، افزود: باید از این پس پژوهش‌های صرفا مقاله‌ای به پژوهش‌های بنیادی و تجاری سازی رهنمون شود. 
وی با اشاره به اینکه باید به سوی پژوهش‌های کاربردی گام برداشت، افزود: توجه به کیفیت به جای ارتقای کمیت مسئولیتی است که پژوهش و پژوهشگران در حال حاضر باید به آن توجه کنند. 
این استاد دانشگاه زنجان با بیان اینکه توجه به پایتخت و مرکز کشور موجب عقب ماندگی استان‌های دیگر در زمینه پژوهش شده است، افزود: باید دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های استان به سوی پژوهش‌های محصول محور گام برداشته و برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور در این عرصه داشته باشند. 
وی یادآور شد: 80 درصد هزینه طرح‌ها حاکمیتی، 50 درصد هزینه طرح‌های مشارکتی و کمتر از 50 درصد هزینه طرح‌های تکمیلی از سوی دولت به پژوهشگران ارائه می‌شود که ضروری است، از این فرصت برای انجام پروژه‌های محصول محور استفاده شود. 
احمدی از بررسی 22 طرح ملی در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه زنجان یک طرح در این مجموعه ارائه کرده است که در صورت تایید به عنوان پروژه محصول محور در کشور تا مرحله تجاری سازی پیگیری می‌شود. 
وی احداث آزمایشگاه فناوری‌های نوین دانشگاه زنجان را گامی مهم در راستای در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای پژوهشگران عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این آزمایشگاه در دستور کار دانشگاه قرار دارد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول