اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد و طی آن از اساتید و دانشجویان پژوهشگر این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد قم تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در شرایطی برگزار شد که در هفته پژوهش قرار داشته و یکی از برنامه‌های مهم در طول این هفته، تجلیل از پژوهشگران برتر در عرصه‌های گوناگون علم و فناوری است و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به برگزاری مراسمی گرفت که طی آن از اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه تقدیر به عمل آورد.
تبدیل دانش به فناوری و پیشرفت در مقوله تجاری سازی علم باعث افزایش توان پاسخگویی به نیازهای ملت و افتخار آفرینی کشور در عرصه‌های گوناگون علمی خواهد شد، به همین دلیل یکی از چشم‌اندازهای برنامه پنجم توسعه در امر پژوهش، توانایی اقتصادی کردن پروژه‌هاست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
نگاهی اجمالی به شعارهای هفته‌های پژوهش در طول سالیان گذشته بیانگر اهمیت تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم است، چنانچه شعار هفته پژوهش از سال 1383 تا هفته پژوهش سال 1387، "بدون پژوهش تصمیم‌گیری نکنیم" بوده است و این شعار در سال 1388 به شعار با "مطالعه و پژوهش تصمیم بگیریم" تغییر یافته است.
شعار هفته پژوهش سال 1389 تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی علم بوده است که این شعار در سال 1390 به شعار "اقتصاد دانش‌بنیان، پیشرو جهاد اقتصادی" تغییر یافته است و بیانگر این موضوع است که فناوری همان توانایی تبدیل علم به عمل است و به معنای کامل‌تر فناوری یعنی ابداع و اختراع، کاربرد علم در عمل، عامل تبدیل کننده منابع به کالاها و خدمات و به طور کامل فناوری هر اقدامی است که سبب تسلط بر منابع جهان هستی شود.
این مراسم که با حضور اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه آزاد برگزار شده بود، با تقدیر از اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه که موفق به کسب رتبه‌های استانی شده بودند، پایان یافت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول