اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

انتشار 270 مقاله پژوهشی استادان دانشگاه‌ اردبیلی در مجلات بین‌المللی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در سال‌جاری با همت اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بیش از 270 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

انتشار 270 مقاله پژوهشی استادان دانشگاه‌ اردبیلی در مجلات بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین رزمجو عصر امروز در مراسم پایانی نمایشگاه هفته پژوهش در اردبیل اظهار داشت: تولیدات علمی و پژوهش در هر مجموعه دانشگاهی و مرکز علمی به تقویت بنیه علم و فناوری‌ها کمک کرده و سبب تقویت این حوزه می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته پژوهش امسال تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول کمیته علمی هفته پژوهش سعی کرد در کنار برگزاری برنامه‌های تجلیل، نشست‌ها و همایش‌هایی را با محوریت موضوعی مختلف برگزار کند تا اهداف هفته پژوهش بهتر و شایسته تبیین شود.
رزمجو خاطر نشان کرد: دستگاه‌های پژوهشی و فعال در این حوزه با به نمایش گذاشتن تولیدات و محصولات خود در حقیقت ارزشمندترین حوزه فعالیت یک ساله خود را نشان داده و بر استمرار کار بهتر و مناسب در این حوزه تاکید کردند.
این مسئول در ادامه سخنان خود محتوای نمایشگاه امسال هفته پژوهش و دستاوردهای استان را در این بخش مفید دانست و اضافه کرد: سیمای پژوهش استان با توسعه و ترویج فرهنگ مناسب در این بخش روز به روز شایسته و جا افتاده می‌شود به گونه‌ای که هم اکنون شاهد نهادینه شدن فرهنگ درست پژوهش در جامعه در بین مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی هستیم.
وی نقش صدا و سیما، مدارس و رسانه‌ها را در ترویج این فرهنگ بسیار مؤثر توصیف کرد و افزود: پژوهش در استان باید به سیاست اصلی دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی تبدیل شود آن هم به شکل کاربردی و با تقویت مبانی مورد نیازی که مدنظر است.
به گزارش فارس، معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی به تفاهمنامه امضا شده با 10 دستگاه اجرایی در قالب 23 قرارداد پژوهشی ادامه داد: حمایت دولت خدمتگزار از این بخش به ویژه معاونت علمی رئیس جمهور سبب شده تا ما به امر تولید فرآورده‌های این حوزه اهتمام کنیم به گونه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان برنامه پنجم توسعه همه ساله سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه پژوهش و حمایت از فعالان این بخش اختصاص یابد.
در این مراسم مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: 30 درصد تعداد مقالات چاپ شده از سوی محققان و پژوهشگران محقق اردبیلی نسبت به سال‌های گذشته افزون شده است.
یوسف عباس‌پور افزود: از ابتدای امسال بیش از 100 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در جشنواره‌های علمی، کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر داخلی و خارجی شرکت کردند.
وی ثبت اختراع 35 مورد دستاورد پژوهشی و انعقاد قرارداد با دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف را در تقویت فعالیت‌های پژوهشی خاطر نشان کرد و از برگزاری این سمینارها و همایش‌های مختلف علمی و دانشگاهی متعدد خبر داد.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این‌که تمام پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه محقق اردبیلی کاربردی و بازارمحور است، تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها، طرح‌های پژوهشی و قراردادهای پژوهشی با صنعت در مسیر حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات انجام شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول