اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان خبر داد:

حضور 30 هزار عوامل اجرایی در انتخابات گیلان

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان از حضور حدود 30 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات این استان خبر داد.

حضور 30 هزار عوامل اجرایی در انتخابات گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کبری مهرورز ظهر امروز در حاشیه سومین دوره آموزشی مجریان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ویژه فرمانداران، معاونان سیاسی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 فرآیند در این دوره از انتخابات به صورت مکانیزه و رایانه‌ای برگزار می‌شود.
وی به آغاز ثبت‌نام کاندیداها از سوم دی ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام کاندیداها با دستور وزیر کشور از سوم تا پایان وقت اداری نهم دی ماه انجام می‌شود و نامزدهای انتخابات مجلس در این مدت فرصت دارند به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند و اصل مدارک خود را تحویل ستاد انتخابات در فرمانداری‌ها دهند.
مهرورز با بیان اینکه همزمان با ثبت‌نام کاندیداها هیئت‌های اجرایی به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل می‌شوند، تصریح کرد: 30 نفر از معتمدان به هیئت نظارت معرفی شده و پس از تایید صلاحیت تعداد 9 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب می‌شوند و نظارت بر شرایط و صحت انتخابات از ابتدا تا انتها را به عهده دارند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از چند ماه گذشته در استان را پر رنگ عنوان کرد و گفت: حضور گروه‌های سیاسی در صحنه‌های مختلف را می‌بینیم ضمن اینکه نشست‌ها و همایش‌های متعددی با گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه‌ها به منظور مشارکت حداکثری مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
به گفته وی، هر قدر مجریان انتخابات بتوانند تعامل مثبت و سازنده‌ای با اصحاب رسانه، احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی برقرار کنند قطعاً می‌توانند مشارکت آنها را بالا ببرند.
مهرورز با اشاره به اینکه مشارکت مردم گیلان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی 66 درصد بود، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به دوره مشابه قبل آن 14 درصد افزایش مشارکت داشته و امیدواریم این دوره نیز با تعامل خوبی که با اصحاب رسانه داریم این مشارکت در سطح بالاتری در استان قرار گیرد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان، این استان را دارای کم‌ترین تنش در انتخابات در سطح کشور دانست و بیان داشت: همواره تلاش شده استان گیلان بدون ابطال صندوق در صدر جدول انتخابات وزارت کشور قرار گیرد.
وی بر انتخاباتی سالم با اجرای دقیق، صحت، سرعت، بی‌طرفی کامل، امانتداری و حراست از آرای مردم تاکید کرد و ابراز داشت: حدود 30 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گیلان حضور دارند اما حدود 200 نفر متولی اصلی انتخابات در استان هستند.
مهرورز با اشاره به اینکه 10 درصد اخذ رای به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، یادآور شد: 24 فرآیند را تمام شعب اخذ رای به صورت رایانه‌ای انجام می‌دهند اما تنها در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه در سطح کشور و استان اخذ رای را به صورت الکترونیکی و رایانه‌ای برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول