اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

بارزترین قدرت نرم کشورها انتخابات است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: بارزترین قدرت نرم کشورها انتخابات است.

بارزترین قدرت نرم کشورها انتخابات است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بارزترین قدرت نرم کشورها در انتخابات تجلی می‌یابد که با وحدت و انسجام مردم در صحنه رقم می‌خورد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: آنچه که در عرصه انتخابات شکل می‌گیرد مقبولیت اجتماعی و موجودیت یک نظام است که با مشارکت مردم در انتخابات ظهور می‌یابد.
غفاری اظهارداشت: در راستای اندازه‌گیری میزان مشارکت‌های سیاسی مردم در یک کشور می‌توان از برگزاری انتخاب‌های آن کشور یاد کرد البته در ایران اسلامی بارها مردم مشارکت‌های سیاسی را در زمان‌های گوناگون به جهانیان نشان داده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از جمله مشارکت‌های سیاسی مردم جدا از انتخابات می‌توان به 9دی‌ماه که با حضور مردمی تجلی یافت اشاره کرد و یا راهپیمایی‌هایی که مردم در روز  22بهمن و یا روز قدس شرکت می‌کنند که همه آنها از جمله مصادیقی از مشارکت‌های  سیاسی مردم ایران است.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه ستاد انتخابات استان اشاره کرد و افزود: ستاد انتخابات استان خراسان رضوی از 15تیرماه1390با تشکیل شش کمیته کار خود را آغاز کرد که تاکنون کمیته‌های این ستاد 24جلسه برگزار کرده‌اند.
غفاری در ادامه اظهارداشت: یکی از چالش‌های که در حوزه انتخابات وجود داشت معرفی دو هیئت 30 نفره در استان برای هیئت‌های اجرایی انتخابات استان بود که بر این اساس امروز هیئت اجرایی انتخابات استان معرفی می‌شود.
اوایل دی ماه زمان ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در ارتباط با زمان ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس ابتدای دی‌ماه زمان ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای در نظر گرفته شده است و در این راستا نامزدهای مجلس شورای اسلامی می‌توانند در  مدت یک هفته اقدام به ثبت‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌توانند نامزدهای مجلس شورای اسلامی به صورت مجازی اقدام به ثبت‌نام کنند و یا این که به صورت حضوری در محل فرمانداری‌های شهرستان‌ها و یا وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کنند.

*90درصد انتخابات استان به صورت ماشینی است
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در انتخابات امسال در حدود 90درصد انتخابات به صورت ماشینی انجام می‌شود که بر این اساس فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این حوزه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در ادامه خواستار فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب مخابراتی برای برگزاری انتخابات با کوچک‌ترین مشکلات فنی شد.
غفاری با بیان اینکه در انتخابات نهمین دوره مجلس تایید صلاحیت به عنوان احراز صلاحیت انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس یا معادل آن از جمله شرایط ثبت‌نام برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه از مهم‌ترین شرایط یک نامزد مجلس شورای اسلامی است.
غفاری خاطر نشان کرد: دهه چهارم با عنوان دهه عدالت نام‌گذاری شده است که بر این اساس باید مجلسی کارآمد و توانا وارد کار شود تا گفتمان این دهه را متجلی سازد.
وی با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم در دوره حساسی پس از جریانات فتنه برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در دوره بیداری اسلامی کشورهای منطقه و در حالی انجام می‌شود که انقلاب‌های اسلامی در منطقه در حال شکل‌‌گیری و نظام‌مندی است.

*نظام سلطه با 15 تریلیون بدهی رو به فروپاشی است هر چند گنده‌گویی‌ها می‌کنند
غفاری افزود: وضعیت داخلی آمریکا و نظام سلطه نیز در حال فروپاشی است به گونه‌ای که در حال حاضر 15تریلیون بدهی آمریکا اقتصاد این کشور را با چالش مواجه کرده است اما با این وجود گنده‌گویی‌ها و تهدیداتی را انجام می‌دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: آمریکا و صهیونیست در این چند سال هیچگاه به اندازه امروز در عرصه‌های بین‌المللی ضعیف نبوده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول