اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی:

785 نشریه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نمایه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی گفت: 785 عنوان نشریه علمی پژوهشی در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) نمایه می‌شود.

785 نشریه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نمایه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، افشین صندوق‌دار در کارگاه آموزشی آشنایی با مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) در بجنورد اظهار داشت: در این پایگاه نشریات علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و نشریات هنر و معماری دارای امتیاز علمی پژوهشی از وزارت علوم و وزارت بهداشت، نمایه شده‌اند.
وی افزود: طی ماه گذشته 26 میلیون و 700 هزار بار از این پایگاه بازدید شده که 15 درصد بازدیدها از آمریکای شمالی، 9 درصد از اروپا و بقیه از آسیا و سایر قاره‌ها بوده است.
صندوق‌دار تصریح کرد: در این پایگاه مقالات علمی پژوهشی کشور به دو زبان انگلیسی و فارسی با متن کامل نمایه می‌شود که رایگان بودن ارائه مقالات به پژوهشگران از ویژگی‌های آن است.
وی ارائه مقالات نشریات علمی- پژوهشی کشور، معرفی و ارائه مقالات نشریات ایرانی نمایه شده در ISI، دسترسی به مجموعه مقالات محققان ایرانی چاپ شده در نشریات بین‌المللی، سرویس گزارش‌های استنادی نشریات علمی- پژوهشی کشور از طریق شاخص تأثیر (Impact Factor)  و شاخص آنی (Immediacy Index) و معرفی نشریات و نویسندگان مقالات پر استناد را از جمله خدمات این مرکز عنوان کرد.
رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خدمات خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.SID.ir به عنوان بانک اطلاعات علمی کشور و در آینده نزدیک در سطح منطقه ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت: برای فعالیت محقق در کشور باید خوراک علم به صورت رایگان در اختیار وی قرار گیرد که پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) با این مأموریت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد که محققان نیز خود می‌توانند مقالات خود را در این پایگاه نمایه کنند تا افتخار آن به نام ایران و ایرانی ثبت شود.
صندوق‌دار همچنین به پژوهشگران توصیه کرد؛ برای تقویت مجلات علمی داخلی، پژوهشگران مقالات خود را در مجلات معتبر داخلی و به شیوه های استاندارد به چاپ برسانند که در این صورت این مجله‌ها در پایگاه ‌های علمی معتبر بین‌المللی مانند ISI  نیز نمایه خواهد شد.
رئیس پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به پیشی گرفتن آمار مقالات علمی پژوهشی نمایه شده ایران از ترکیه در پایگاه علمی بین‌المللی اسکو پوس اظهار داشت: بنا به این آمار، ایران حرکت‌های علمی بسیار خوبی داشته و در حال نزدیک شدن به نقطه مطلوب است.
کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و دانشگاه جامع پیام نور استان ویژه اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول