اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد:

اجرای مستندنگاری جاجیم و کاشی معرق در جهاد دانشگاهی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل از اجرای طرح‌های مستندنگاری رشته جاجیم و رشته کاشی معرق به عنوان دو طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد.

اجرای مستندنگاری جاجیم و کاشی معرق در جهاد دانشگاهی اردبیل
اکبر قاسمی در حاشیه نشست با معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی واحد اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مطالعه امکان‌سنجی احداث پارک علمی و شهرک فناوری استان اردبیل، طرح سرگذشت پژوهی آزادگان شهرستان اردبیل، برآورد درآمد بالقوه مالیاتی استان اردبیل و امکان پیش‌بینی آن تا پایان برنامه چهارم توسعه و بررسی وضعیت و زمینه‌های رشد و توسعه مراکز R&D در واحدهای صنعتی و معدنی استان اردبیل چهار طرح مهم حوزه علوم انسانی این واحد در بخش پژوهشی است.
وی به راه‌اندازی و شروع فعالیت‌های جدید در جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: فعالیت پژوهشی مهندسی بافت استخوان و فعالیت پژوهشی گیاهان دارویی با تاکید بر فندق‌های استان به عنوان دو زمینه مهم پژوهشی این واحد بوده است که در سال‌ جاری و سال گذشته مجوزهای لازم برای آن کسب شده است.
این مسئول اخذ مجوز و آغاز فعالیت سه مرکز خدمات تخصصی مطالعات بازاریابی، خدمات تخصصی مطالعات شهری و خدمات تخصصی بیوتکنولوژی محصولات کشاورزی را یادآور شد و افزود: فعالیت‌های حوزه کشاورزی و فنی و مهندسی این واحد در قالب این مراکز انجام گرفته است که با موافقت‌های صورت گرفته مرکز رشد واحدهای فناوری گیاهان دارویی در آینده نزدیک در جهاد دانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.
قاسمی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول درمانی و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل اذعان داشت: آزمایشگاه‌های روتین، تشخیص طبی، ژنتیک مولکولی، سیتوژنتیک و جنین شناسی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل راه‌اندازی شده است تا بتواند در انجام تحقیقات لازم نقش موثری ایفا نماید.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز به امکانات ویژه‌ای مجهز است و پژوهشگران در آن به بررسی طرح‌های مختلف می‌پردازند تا نتایج حاصله را در رفع مشکلات جامعه و بیماران به کار بندند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یکی از روش‌های موثر برای دستیابی به نتایج ارزشمند پژوهشی را برگزاری کارگاه‌های آموزشی ذکر کرد و اظهار داشت: کارگاه بررسی تجارب بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، کارگاه تئوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آنها در مهندسی بافت و کارگاه کشت سلولی به صورت تئوری و عملی در این واحد برگزار شده و در آینده نیز کارگاه‌های دیگری به مرحله اجرا درخواهد آمد.
قاسمی در پایان سخنان خود با بیان اینکه حاصل بسیاری از پژوهش‌های انجام یافته می‌تواند در کتاب‌های مفیدی منتشر شود، به کتاب‌های چاپ شده در جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمه‌ای بر اصول علمی و عملی کنترل علف‌های هرز، اصول و روش‌های تولید بذر پیش پایه سیب‌زمینی، مجموعه کاربردی حفاری و تزریق، ریاضیات مهندسی پیشرفته، سیاست‌های پولی و مالی، بیوشیمی عمومی، بیوشیمی ساختمان، گندم از تولید تا مصرف، و مبانی بررسی و ارزیابی ضایعات مکانیکی در محصولات کشاورزی کتب منتشر شده این واحد هستند که به عنوان منابع دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول