اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین اعلام کرد:

آمادگی جهاد دانشگاهی قزوین برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی استان قزوین برای برگزاری 10 کرسی آزاداندیشی در ماه آمادگی دارد.

آمادگی جهاد دانشگاهی قزوین برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، محمدحسین فائزی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با دانشگاه‌ها همکاری خواهد کرد.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جدی گرفته‌ شدن موضوع کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ادامه داد: با توجه به دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع باید در قالب تدوین شده، در دانشگاه‌ها دنبال شود که البته درصورت عدم ابلاغ این دستورالعمل نیز، با توجه به امر رهبر معظم انقلاب و تأکیدات مکرر ایشان، اجرای کرسی‌های آزاداندیشی جزو تکالیف اداری و اولویت‌های دانشگاه‌ها بوده و هست.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی آمادگی کامل دارد و این نهاد انقلابی با تعامل کامل و هماهنگی حداکثری با دانشگاه‌ها، برگزاری این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.
وی توضیح داد: برخی از دانشگاه‌ها به ‌صورت جداگانه و با بهره‌گیری از آیین‌نامه ابلاغی وزارت علوم، برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی آیین‌نامه داخلی تدوین کرده‌اند، جهاد دانشگاهی نیز آیین‌نامه‌ای برای اجرای سریع، مشخص و کیفی کرسی‌ها تدوین و مصوب کرده است و در کنار آن تلاش می‌کند کرسی‌های آزاداندیشی را با محوریت آیین‌نامه همان دانشگاه و با تعامل کامل با مسئولان و روسای دانشگاه‌های استان پیاده و اجرا کند.
فائزی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با تیمی تخصصی از فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌های استان می‌تواند تمام مراحل اجرا، داوری، نظرسنجی و برگزاری این کرسی‌ها را متقبل شود، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد به طور ماهانه 10 کرسی آزاداندیشی را در دانشگاه‌های استان برگزار کند.
وی تأکید کرد: عزم جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن فضای نقد عالمانه و گفت‌وگوی علمی در دانشگاه‌های استان جدی است، جهاد دانشگاهی در راستای تسهیل امور و اجرای کرسی‌های آزاداندیشی، مسئولیت هرگونه تبعات احتمالی فرهنگی و اجتماعی برگزاری کرسی‌ها را در هر دانشگاهی که خود مجری آن باشد به ‌طور کامل خواهد پذیرفت.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین از رایزنی با دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، علوم پزشکی، پیام نور و چند دانشگاه غیرانتفاعی خبر داد و گفت: از میان این دانشگاه‌ها تاکنون دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای برگزاری دو کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان در نیمه‌ دوم آذر ماه اعلام کرده است.
وی با اشاره به موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی توضیح داد: کرسی‌ آزاداندیشی، نه مناظره است، نه تریبون آزاد و نه صحنه تخریب جناح‌های مختلف سیاسی، بلکه بستری علمی و آکادمیک است که هر طیف یا گروهی می‌تواند حرف‌ها و ایده‌ها و نظرات خود را بیان کند و از آن با حریت و آزادگی دفاع کند.
فائزی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی جلساتی منطقی و مبتنی بر اندیشه است و تمام بحث‌ها در آن عالمانه و کارشناسانه دنبال می‌شود و کسی حق خروج از چارچوب علمی و استدلالی را ندارد.
وی با اشاره به اینکه ایده‌ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از دهه‌ 70 توسط رهبری مطرح شده است، عنوان کرد: این موضوع متأسفانه در کشور مورد غفلت واقع شده ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب برگزاری این کرسی‌ها آینده روشنی را برای دانشگاه‌ها و جامعه رقم خواهد زد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول