اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته هماهنگی استانی گسترش آموزشی‌های علمی ـ کاربردی:

پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ‌علمی ـ کاربردی‌ها‌ آغاز شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته هماهنگی استانی گسترش آموزشی‌های علمی ـ کاربردی آذربایجان‌ شرقی گفت: برای نخستین بار در کشور‌ امکان جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع عملی ـ کاربردی در رشته "بهینه‌سازی تولید ماشین‌افزار" از دانشگاه علمی ـ کاربردی ماشین‌سازی تبریز آغاز شد.

پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ‌علمی ـ کاربردی‌ها‌ آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی فیروزی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با همت و تلاش مسئولان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، امکان جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با ماهیت "پروژه محور" عملیاتی شده است که این امر برای نخستین بار در تبریز در مرکز آموزشی علمی کاربردی ماشین سازی در رشته "بهینه سازی تولید ماشین افزار" موفق به اخذ مجوز شده است که ان‌شاءالله پذیرش دانشجو در برنامه جذب این دانشگاه قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه علاوه بر این رشته، مجموعاً 16 رشته دیگر در مقطع مهندسی فناوری ارشد از طریق دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور از شورای گسترش و آموزش عالی اخذ مجوز کرده است، افزود: طبق اعلام معاون محترم آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور، جذب دانشجو در این رشته‌ها با اعلام آگهی عمومی از طریق سازمان سنجش و آزمون عمومی کتبی به صورت نیمه متمرکز پذیرش خواهند شد.
وی همچنین از تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در این مرکز خبر داد و گفت: در این راستا مذاکراتی با دانشگاه تبریز و بخش‌های صنعتی انجام شده است که در قالب انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان تکمیل کننده زنجیره علم و صنعت تلاش خواهد شد.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ماشین سازی تبریز در ادامه با بیان اینکه هم اینک حدود یک هزار و 400 دانشجو در سه مقطع کارشناسی و هشت مقطع کاردانی در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند، افزود: علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد برای سایر مقاطع نیز رشته‌های خوب و کاربردی‌تری برای اخذ مجوز پیشنهاد شده است که مراحل اداری خود را طی می‌کند که بعد از تایید نهایی، اخبار تکمیلی آن متعاقباً برای علاقه‌مندان اعلام می‌شود.
فیروزی در خاتمه، رشته ماشین افزار را برای رشد صنعتی دنیا بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مقاطع عالی این رشته مرکز آموزشی علمی – کاربردی ماشین سازی تبریز، فارغ‌التحصیلان نخبه‌ای به جامعه علم و صنعت تحویل شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول