اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل:

87 درصد دانشجویان جامع علمی ـ کاربردی بومی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان اردبیل گفت: بیش از 87 درصد دانشجویان مراکز دانشگاهی علمی ـ کاربردی در استان اردبیل بومی هستند.

87 درصد دانشجویان جامع علمی ـ کاربردی بومی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در اردبیل اظهار داشت: این دانشجویان در 129 کد رشته محل و 80 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
وی با یادآوری این‌که بیش از هفت هزار و 490 دانشجو در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: ما هم اکنون در سطح استان 16 مرکز آموزشی داریم که 13 مرکز در اردبیل و در گروه‌های مختلف تحصیلی فعالیت می‌کنند و سه مرکزمان در پارس‌آباد و یک مرکز نیز در گرمی به فعالیت مشغول است.
ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: ساختار مراکز ما به گونه‌ای است که شش مرکز به صورت خصوصی، پنج مرکز به صورت دولتی و پنج مرکز نیز به صورت عمومی فعالیت می‌کنند.
این مسئول فضای دانشگاهی و آموزشی را 45 هزار متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان ما در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر مشغول تحصیل هستند.
وی به اجرای دوره‌های مختلف به صورت ترمی و پودمانی با حضور 600 مدرس اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در تربیت نیروهای متخصص توانمند و کارآمد برای ورود به بازار کار تلاش می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل در ادامه سخنان خود به استقرار نظام جامع علمی مهارت و فناوری اشاره کرد و افزود: هدف استقرار نظام وحدت رویه، جلوگیری از موازی‌کاری، هماهنگی و انسجام و تعامل و همکاری بیشتر بوده است.
وی نقش نیروی انسانی ماهر و متخصص در توسعه و پیشرفت استان را حائز اهمیت توصیف کرد و ابراز داشت: مشکل اصلی ما نبود تعادل بین نیروی کار، بازار کار و دانشگاه‌ها است که ارتباط نداشتن منطقی بین این سه عنصر زمینه موفق نشدن توسعه اقتصادی، تولیدی و تجاری را سبب شده است.
ابراهیم‌زاده به اتفاقات مهم امسال در زمینه اقتصادی همزمان با سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: با اعلام سیاست‌های کلی اشتغال و همچنین استقرار نظام جامع ملی مهارت و فناوری زمینه خوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و بازنگری در سامانه نیازهای مهارتی شاهد هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل در پایان سخنان خود آموزش‌های شغل‌محور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: گسترش مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی نیز بر همین اساس و شعار توسعه کمی و کیفی با رویکرد مهارت‌محوری انجام می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول