اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان زنجان خبر داد:

پرداخت 80 درصد مبالغ پژوهش‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران 80 درصد مبالغ پژوهش‌های انجام شده را تقبل می‌کند.

پرداخت 80 درصد مبالغ پژوهش‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران
علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش از پنج مخترع و مبتکر و پژوهشگر استان زنجان که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شده‌اند، تقدیر می‌شود.
وی با بیان اینکه استعدادهای برتر و نخبگان استان در مراسمی در دانشگاه زنجان تقدیر می‌شوند، افزود: این نخبگان به عنوان تولید کننده  در این مراسم تقدیر می‌شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان یادآور شد: برای تقدیر از نخبگان تلاش شده است تا از افراد تاثیر گذار و علمی که در دانشگاه‌ها حضور ندارند، تجلیل شود تا نخبگان غیر دانشگاهی نیز در این زمینه سهم بسزایی داشته باشند.
وی با اشاره به بازدیدهای نخبگان از صنایع مختلف تصریح کرد: این بازدیدها در راستای آشنایی نخبگان با ظرفیت‌های صنایع مختلف و استفاده نخبگان از ظرفیت‌های صنعت است.
رمضانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هفته پژوهش بازدید نخبگان از صنایع استان است، خاطرنشان کرد: در هفته جاری نخبگان استان از شرکت پارس سوئیچ زنجان بازدید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نخبگان از این برنامه استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های نخبگان باید در صنایع مختلف استفاده شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان تصریح کرد: با توجه به علاقه‌مندی مخترعان و استعدادهای برتر استان و همزمان با هفته پژوهش، بنیاد نخبگان استان زنجان کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با ثبت اختراعات بین‌المللی را برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه در این کارگاه یک روزه وحیدی فرد سخنرانی می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از پایان این کارگاه آموزشی، گواهی شرکت ارائه می‌شود.
رمضانی یادآور شد: این کارگاه در خصوص نحوه ثبت اختراعات بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در نقشه جامع علمی کشور ثبت 10 هزار اختراع بین‌المللی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: باید زمینه‌سازی مناسبی برای این امر صورت گیرد که برگزاری این کارگاه‌ها در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر ضروری است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه نهادهای مختلفی از نخبگان حمایت می‌کنند، افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران نیز 80 درصد مبالغ پژوهش‌های انجام شده را تقبل می‌کند.
وی ادامه داد: در صورت ثبت بین‌المللی اختراعات این صندوق حمایت‌های مطلوبی را در این زمینه دارد و حمایت‌های لازم از نخبگان می‌شود.
رمضانی از راه‌اندازی ستاد ویژه حمایت از اختراعات نانو خبر داد و بیان داشت: این ستاد از پژوهش‌ها و اختراعاتی که در زمینه نانو باشد، حمایت می‌کند.
وی ستاد تجاری سازی اختراعات را از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان زیر نظر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برشمرد و خاطرنشان کرد: این معاونت از اختراعات مرتبط با نانو حمایت می‌کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول