اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته پژوهش صورت می‌گیرد؛

گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران برتر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز هفته پژوهش دستاوردهای پژوهشگران برتر این استان به نمایش گذاشته می‎شود.

گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران برتر در چهارمحال و بختیاری
روانبخش رئیسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پژوهشگران برتر استان و ارائه طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته و مقالات چاپ شده از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته پژوهش است.
وی به نقش ترویج در پیشبرد برنامه‏ها اشاره کرد و افزود: ترویج کشاورزی به لحاظ فنی و نقش آن در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی دارای اهمیت بسیاری است.
رئیسیان با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه ترویج در بخش کشاورزی غیر قابل انکار است و سطح فعالیت‏های آن باید ارتقا یابد، گفت: فعالیت‏های ترویجی شاید کمی و قابل اندازه‏گیری نباشد؛ اما اثر و نقش آن در افزایش تولید، بسترسازی لازم برای اجرای پروژه‏ها و طرح‏های الگویی کاملاً مشهود است.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه ترویج از بعد ارائه آموزش‏های لازم به بهره‏برداران، افزود: با توجه به نقش این آموزش‏ها در افزایش مهارت‏های فنی بهره‏برداران و بالطبع اثرات آن در تولید علاوه بر ارائه نکات آموزشی و ترویجی، از طریق پیام‏های کوتاه نیز می‏توان به بهره‏برداران هشدارهای لازم را ارائه داد.
به گفته وی هدف از برگزاری این کلاس‌های آموزشی را به‌روز کردن اطلاعات فنی تولید کنندگان و استفاده از فناوری نو برای افزایش تولید، بهره‌وری و ارتقای سطح زندگی تولید کنندگان کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی روستایی است.
رئیسیان افزود: امیدواریم با برگزاری این کلاس‌ها کشاورزان بتوانند با افزایش تولید، کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر سطح زندگی خود و خانواده خویش را فراهم کنند.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی کشاورزان و دامداران از شیوه‌های مدرن زراعت، باغبانی و دامداری را ضروری برشمرد و گفت: انتظار می‎رود  با برگزاری دوره‌های آموزشی شاهد جهشی برای ارتقای کیفیت و تولید در سطح منطقه باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول