اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستان آباد:

حمایت از پژوهشگران نباید به یک امر کلیشه‌ای و شعاری تبدیل شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بستان‌آباد گفت: حمایت از پژوهشگران نباید به یک امر کلیشه‌ای و شعاری تبدیل شود.

حمایت از پژوهشگران نباید به یک امر کلیشه‌ای و شعاری تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، الیاس گل‌محمدزاده  صبح امروز در دیدار جمعی از دانشجویان و پژوهشگران شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه اساس پیشرفت هر کشوری توجه به تحقیق و پژوهش است، اظهار کرد: دستگاه‌ها و ادارات شهرستان باید بخشی از بودجه سالانه خود را به پژوهش اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: هر پروژه و برنامه‌ای اگر پایه پژوهشی و تحقیقی نداشته باشد، سطحی بوده و از عمق چندانی برخوردار نیست اما، اگر سیاست‌ها بر پایه پژوهش استوار باشد، ثمرات آن بلندمدت و دائمی خواهد بود.
گل‌محمدزاده ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم در افق چشم‌انداز 20 ساله به کشور اول در منطقه تبدیل شویم، چاره‌ای جز اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش نداریم.
وی توجه دولت نهم و دهم به گسترش پژوهش و تحقیق را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان عالی کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت قاطع خود را از امر تحقیق و پژوهش نشان داده‌اند و انتظار می‌رود مدیران میانی کشور نیز با تبعیت از رهنمودهای ایشان نسبت به انجام حمایت‌های واقعی و نه کلیشه‌ای از محققان و پژوهشگران همت کنند.
فرماندار شهرستان بستان‌آباد ادامه داد: باید ادارات در سطح شهرستان‌ها نیز ردیف اعتباری جداگانه‌ای را به امر تحقیق و پژوهش اختصاص دهند زیرا کاربردی ساختن تحقیقات می‌تواند بسیاری از خلاهای منطقه‌ای را برطرف کند. 
  
انتقاد از عدم اهمیت دادن کافی به مسئله تحقیق و پژوهش
وی با انتقاد از عدم اهمیت دادن کافی به مسئله تحقیق و پژوهش در سطح دانشگاه‌های شهرستان تحول اساسی در این زمینه را خواستار شد و گفت: انتظار داریم دانشجویان و اساتید با بررسی مشکلات شهرستان نسبت به انجام پژوهش‌های علمی و بنیادی اقدام کنند و مدیریت شهرستان نیز آماده هر گونه کمک و حمایت است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول