اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان:

هر 850 زنجانی یک نانوایی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: در حال حاضر به ازای هر 850 نفر یک نانوایی در زنجان وجود دارد.

هر 850 زنجانی یک نانوایی دارند

رحمان قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به میانگین کشوری به ازای هر هزار و 700 نفر یک نانوایی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد نانوایی‌های موجود در زنجان دو برابر میانگین کشوری است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از خیابان‌های زنجان سه تا چهار واحد نانوایی وجود دارد، ادامه داد: زیاد شدن تعداد نانوایی‌ها موجب جمع شدن واحدهای نانوایی توسط مالکان نانوایی می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر شش واحد نانوایی در زنجان به علت عدم فروش نان تولیدی و تراکم نانوایی‌ها در یک مکان اقدام به جمع‌آوری واحدهای نانوایی کرده‌اند.

قنبری خاطرنشان کرد: هزینه‌های مصرفی نانوایی‌ها و همچنین دستمزد بالای کارگران از جمله مواردی است که موجب تعطیلی نانوایی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مجوز واحدهای نانوایی‌ توسط اتحادیه نانوایان، مجمع امور صنفی و گروه متشکل از مسئولان ذی‌ربط در فرمانداری زنجان صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر اتحادیه به دنبال این است که مجوز نانوایی بی‌رویه صادر نشده و در راستای کیفیت نان تولیدی تلاش شود.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه از آغاز تیر ماه سال‌جاری 22 واحد نانوایی پلمب شده‌اند، اضافه کرد: در این دوره زمانی برای دو واحد نانوایی نیز مجوز فعالیت صادر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کیفیت نان تولیدی در زنجان از آغاز سال‌جاری در رتبه خوبی قرار داشته است، افزود: تلاش مسئولان ذی‌ربط در این است، که کیفیت نان تولیدی روز به روز افزایش یابد.

قنبری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی واحدهای نانوایی صنعتی در زنجان افزود: در حال حاضر یک واحد تولیدی نان صنعتی و دو واحد نیمه صنعتی در زنجان در حال تاسیس است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از نانوایان زنجانی اقدام به تهیه آرد مصرفی از سایر استان‌ها می‌کنند، ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط در حال رسیدگی به این موضوع هستند، چرا که در برخی از موارد به علت نامطلوب بودن کیفیت آرد، کیفیت نان نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار فارس در زمینه افزایش حق بیمه کارگران نانوایی یادآور شد: در حال حاضر هیچ مورد شکایتی مبنی بر اختلاف بین کارگر و کارفرما در این زمینه به اتحادیه گزارش نشده است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول