اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی/ مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران خبر داد:

جزئیاتی از قراردادهای نیروگاه‌ زباله‌سوز در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اعلام بخشی از جزئیات قراردادهای نیروگاه‌ زباله‌سوز در مازندران گفت: حل مشکل زباله در مازندران به صورت زیربنایی با کمک 50 میلیارد تومانی دولت محقق می‌شود.

جزئیاتی از قراردادهای نیروگاه‌ زباله‌سوز در مازندران
علی بابایی کارنامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به تشریح پیگیری‌های دولت درباره مدیریت پسماند و اجرای کارخانه‌های زباله‌‌سوز و کمپوست مازندران پرداخت.
وی با تفکیک پروژه‌های کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست در شهرهای استان مازندران در نخستین مورد به پروژه شهرستان بهشهر اشاره کرد که قرار است زباله شهرهای بهشهر، گلوگاه، نکا، خلیل‌شهر و رستم‌کلا را مدیریت کند.  
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران اعتبار کارخانه کمپوست منطقه بهشهر را 2.5 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

* جدیت دولت در اجرا و ساخت کارخانه زباله‌سوز در مازندران
بابایی کارنامی نحوه تامین هزینه این پروژه را یک‌سوم از طریق شهرداری‌های پنج شهر و دوم سوم را از طریق دولت اعلام کرد.
وی گفت: این کارخانه قرار است 250 تن زباله را در روز پذیرش کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به جدیت دولت در اجرا و ساخت کارخانه زباله‌سوز در مرکز استان مازندران بیان کرد: زمین مورد نظر با مشارکت دولت تامین شد.
وی با اعلام اجرای قرارداد اولیه ساخت کارخانه زباله‌سوز در شهرستان ساری اظهار داشت: سه هکتار زمین در جغرافیای شهرستان ساری برای این کار اختصاص داده شده است. 

* آمادگی گروه چینی در مازندران برای کارخانه‌های زباله‌سوز

بابایی کارنامی در تشریح چگونگی اجرای این پروژه با سرمایه‌گذار چینی گفت: قرار است 40 درصد اجرای این پروژه که نحوه تامین ماشین‌آلات این کارخانه است توسط گروه چینی اجرایی شود و بقیه اجرای کار در قالب مصوبات سفر تامین اعتبار شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران 60 درصد باقیمانده این پروژه را معادل 35 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: قرارداد با گروه چینی در مرحله تشریفات اداری در دولت است.
وی اضافه کرد: این کارخانه قرار است زباله‌های شهرستان‌های ساری و میاندرود را زیر پوشش قرار دهد.
بابایی کارنامی پروژه دیگر مدیریت زباله مازندران را در شهرستان قائمشهر با ظرفیت 500 تن اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی 70 درصد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

* اختصاص یک میلیارد تومان برای پروژه مدیریت زباله در نوشهر
این مسئول شرط بهره‌برداری این پروژه تا پایان امسال را اختصاص 400 میلیون تومان از سوی دولت برشمرد.
وی یادآور شد: این پروژه زباله شهرهای سوادکوه، کیاکلا، قائمشهر و جویبار را جمع‌آوری می‌کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اعلام افتتاح کارخانه کمپوست غرب مازندران در شهرستان تنکابن افزود: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری یک میلیارد تومان برای پروژه مدیریت زباله در شهرستان نوشهر اختصاص یافت که در انجام کار مقدماتی کارگشا بوده است. 
 
* صد درصد سرمایه‌گذاری زباله‌سوز ساری و نوشهر با گروه چینی است
بابایی کارنامی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه نیز با گروه چینی قرارداد بسته شد که قرار است مانند پروژه ساری اجرایی شود.
وی اعلام کرد: صد درصد سرمایه‌گذاری کارخانه زباله‌سوز نیروگاهی در شهرهای ساری و نوشهر با گروه چینی است که نوع قرارداد در دنیا بی‌نظیر است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران درباره پروژه‌های شهرهای بابل و آمل اظهار داشت: زمین اجرای این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی تهیه شده است که قرار است شهرداری‌ها نیز در این طرح مانند تعدادی از دیگر پروژه‌های مازندران مشارکت کنند.
بابایی کارنامی با اشاره به حضور هفته گذشته رئیس جمهور در مازندران خواستار کمک 50 میلیارد تومانی دولت برای اجرای بهتر پروژه‌های مرتبط با زباله در شهرهای مازندران شد. 
 
* مشکل زباله مازندران برای همیشه حل می‌شود
وی گفت: اگر این اعتبار در زمان مناسب اختصاص پیدا کند مشکل زباله مازندران برای همیشه حل می‌شود.
وی زمان اجرای کارخانه‌های زباله‌سوز را دو تا سه سال اعلام کرد و اظهار داشت: در مازندران پیمانکار، سرمایه‌گذار، زمین و مجوز‌های اداری برای اجرای این کار آماده است که در صورت اختصاص به موقع اعتبارات دولتی، این مشکلات حل می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول