اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان تاکید کرد:

ضرورت کنترل فاضلاب‌ها برای جلوگیری از ریزش زباله

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان با اشاره به اثرات نامطلوب ریزش زباله در فاضلاب‌ها که موجب افزایش موش‌ در کانال می شود، گفت: کنترل فاضلاب‌های شهری به منظور جلوگیری از ریزش زباله و پسماندهای خانگی از ضرورت‌هایی است که باید همه شهروندان به این مسئله توجه کنند.

ضرورت کنترل فاضلاب‌ها برای جلوگیری از ریزش زباله
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر موسوی بعد از ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری زباله‌ها لازم است تا شهروندان از ریختن زباله به کانال‌های فاضلاب شهری خودداری کرده و به موقع زباله تولید شده را در پلاستیک ویژه در محل مخصوص قرار دهند، اظهار داشت: یکی از راه‌های معمول در مبارزه و جلوگیری از افزایش تعداد موش‌ها احداث و ترمیم تمیز نگه داشتن کانال‌های فاضلاب شهری است.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته اعتبار ‌بیشتری در زنجان برای کف‌پوش، پوشش کانال‌های فاضلاب شهری در محدوده نانوایان، گاوازنگ، کوی فرهنگ و شهرک امیرکبیر هزینه شده است، افزود: یکی از مشکلات شهر زنجان این است که با وجود هزینه زیاد در بحث فاضلاب در حال حاضر فقط شش درصد از ظرفیت فاضلاب احداث شده استفاده می‌شود.
شهردار زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از سه سال است که شهرداری درگیر دفع پسماندها از باب فاضلاب است، ولی هنوز مشکلات نشده باقی مانده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق شهری شهروندان برای جلوگیری از پر شدن چاه‌های خانگی پسماندهای خانگی را در داخل کانال هدایت می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: برای مبارزه با موش‌ها در سه سال اخیر بسیار هزینه بالایی شده ولی هنوز به دلیل نا‌آگاهی شهروندان در باب فاضلاب های شهری به آن صورت کنترل صورت نگرفته است.
موسوی با اشاره به اینکه سم‌گذاری در مکان‌هایی که تعداد و تجمع موش‌ها در آن مناطق زیاد است به صورت مرتب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جاسازی مرتب سم در محل تجمع موش‌ها برای شهروندان ضرر دارد که باید به این مسئله نیز رسیدگی شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در سال به طور میانگین 400 مورد طعمه‌گذاری در زنجان انجام می‌شود ولی کفایت نمی‌کند، خاطر نشان کرد: باید بین ارگان‌های مختلف هماهنگی شود تا مبارزه با افزایش موش‌ها به درستی صورت گرفته و به این وسیله بهداشت محیط حفظ شود.
وی به آموزش شهروندان در بحث بهداشت محیط از طریق جمع‌آوری صحیح زباله و پسماندهای خانگی اشاره کرد و افزود: وقتی فاضلاب شهری وجود دارد چرا مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای ایجاد انشعاب اقدام نمی‌کنند تا به این وسیله، بهداشت شهر حفظ شود.
موسوی افزود: شهرداری و مدیریت شهری برای حفظ سلامت شهروندان آمادگی کامل دارد تا با راه‌های مقابله با افزایش موش‌ها در داخل کانال‌ها به سلامت مردم کمک کند.
شهردار زنجان به توسعه فضاهای سبز که یکی از راه‌های مبارزه با افزایش موش است اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته 330 هکتار فضای سبز در شهر زنجان ایجاد شده، ولی هنوز نه تنها از تعداد موش‌ها کم شده بلکه روز به روز نیز در حال افزایش است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول