اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هر ماه؛

16 تن زباله عفونی در سمنان جمع‏آوری می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از جمع‏آوری 16 تن زباله عفونی در هر ماه در سمنان خبر داد.

16 تن زباله عفونی در سمنان جمع‏آوری می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان، مریم شهریاری امروز بیان کرد: مقدار جمع‏آوری زباله عفونی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی گفت: از ابتدا تا پایان هشت ماهه نخست امسال حدود 128 تن زباله‏های عفونی از بیمارستان‏ها، درمانگاه‏ها، آزمایشگاه‏ها و از مطب پزشکان متخصص و عمومی جمع‏آوری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان اقدامات انجام شده در بخش‏های عمرانی، بهسازی و بهداشتی در این راستا را جانمایی مکان استقرار زباله‏سوز در مرکز دفن و اخذ مجوز از محیط زیست و مرکز بهداشت و نیز ساخت مکان استقرار زباله‏سوز در مرکز دفن و استقرار دستگاه‏های زباله‏سوز اعلام کرد.
شهریاری همچنین تجهیز مکان استقرار زباله‏سوز در مرکز دفن به آب شهری و برق 90 کیلووات، تهیه لوازم و احداث حدود 734 متر شبکه 20 کیلوولت فشارقوی و مسقف ساختن راهروی حمل زباله‏های عفونی و رنگ‏آمیزی آن و مشخص کردن آن با جمله «ویژه حمل پسماندهای عفونی» جهت حمل بهداشتی و بی‏خطرسازی پسماندها، تهیه لباس کار، دستکش مناسب، چکمه و ماسک جهت استفاده کارگران حمل زباله‏های عفونی، نصب تهویه، چراغ و کپسول ضد حریق متناسب با مساحت سالن امحا و جعبه کمک‏های اولیه و ساخت سپتیک جهت تصفیه مقدماتی فاضلاب خروجی از سوله امحا و اتاقک دپو را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش بیان کرد.
وی اضافه کرد: کاشی‏کاری اتاقک دپوی زباله و 1.5 متر از کف سالن امحای زباله‏های عفونی و موزاییک کامل کف، آسفالت کردن محوطه جلوی سالن امحای زباله‏های عفونی، پیگیری جهت نصب کانکس پیش‏ساخته اطراف سالن امحای زباله برای استراحت اپراتورهای دستگاه زباله‏سوز، تهیه لباس کار، دستکش مناسب، چکمه و ماسک فیلتردار با حداکثر کارایی برای حفظ سلامت کارگران مرتبط با سوزاندن زباله، تهیه شیر به صورت روزانه برای اپراتورهای زباله‏سوز و نصب آبگرمکن برای استحمام اپراتورهای زباله‏سوز پس از سوزاندن زباله‏ها را از دیگر فعالیت‏های صورت گرفته در این بخش عنوان کرد.
شهریاری حداکثر زمان ماند برای جمع‏آوری پسماندهای عفونی در روزهای گرم سال را 24 ساعت و در روزهای سرد را 48 ساعت ذکر کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: زباله‏های عفونی توسط کارگران با لباس‏های مخصوص و ماسک جمع‏آوری شده و به وسیله خودرو حمل پسماندهای عفونی به مرکز دفن واقع در 27 کیلومتری جاده نظامی سمنان در داخل کوره زباله‏سوز دانشگاه علوم پزشکی سمنان سوزانده می‏شود.
وی تصریح کرد: خاکسترهای تولید شده بعد از استخراج از کوره در کیسه‏های سربسته ریخته و در سایت دفن مخصوص پسماندهای عفونی دفن می‏شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از شست‏وشو همه روزه اتاقک دپو و سالن کوره‏سوز و خودرو حمل پسماندهای عفونی خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر چهار روز در هفته زباله‏های عفونی بیمارستان‏ها و درمانگاه‏ها و دو روز در هفته زباله‏های عفونی مطب‏های پزشکان جمع‏آوری می‏شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول