اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت تغییر در سیستم سنتی دفن زباله اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل تغییر در سیستم سنتی جمع‌آوری و دفن زباله در اردبیل را ضروری خواند.

ضرورت تغییر در سیستم سنتی دفن زباله اردبیل
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر شیوه دفن و دفع زباله در اردبیل و بسیاری از شهرها مشکلاتی را برای ساکنان روستاهای همجوار محل دفن زباله به وجود آورده و آتش‌سوزی‌های ایجاد شده نیز فضای عمومی و آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند.
این مسئول خواستار تعبیه راه حل مناسب در این زمینه تا زمان راه‌اندازی کارخانه کمپوست در اردبیل شد.
صابری ادامه داد: با درخواست بخش خصوصی قرار شده کارخانه بازیافت زباله در اردبیل احداث شود و احداث این کارخانه هیچ هزینه و بار اضافی را بر دوش ما نمی‌گذارد و تنها درخواست آنها از ما تأمین مواد اولیه‌شان که همان زباله است، می‌باشد.
وی از خرید و ورود ماشین‌آلات این کارخانه تا پایان سال‌ جاری خبر داد و گفت: این مجموعه به عنوان صنعت سبز می‌تواند به تمام زباله‌های تولید شده در اردبیل و شهرستان‌های همجوار پاسخگو باشد به طوری که روزانه بیش از 4 هزار و 500 تن قابلیت بازیافت زباله دارد.
استاندار اردبیل مهم‌ترین فرآورده تولید شده از بازیافت این زباله‌ها را برق اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری این طرح قرار است برق تولیدی خود را به قیمت مصوب به وزارت نیرو بفروشد و از طریق اتصال به شبکه سراسری از آن استفاده شود.
 
* سوله‌های کارخانه تراکتور‌سازی به زباله‌دان تبدیل می‌شود

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت در اردبیل با هدف تحویل به کارخانه کمپوست در آینده پیشنهاد داد از سوله‌های تراکتور‌سازی اردبیل که بلا استفاده رها شده به عنوان محل جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت و فعالیت کارخانه بازیافت و کمپوست استفاده کنند تا هم سرمایه خرج شده برای این کارخانه بازیافت شود و هم زباله‌ها به درستی بازیافت شوند.
وی مراقبت بیشتر از نحوه تخلیه و بارگیری تانکر‌های فاضلاب‌کش و لجن‌کش را یادآور شد و گفت: تعدادی از این خودروها فاضلاب و لجن‌های بارگیری شده را از داخل شهر به محوطه و مناطق حاشیه شهر تخلیه می‌کنند که باید مراقبت‌های لازم انجام شود و در محلی که با نظر متولیان در نظر گرفته می‌شود یک کارگر به کارگیری شود تا در زمان تخلیه خودروها درب چاه و محل تعبیه شده را باز کرده تا عمل تخلیه به درستی انجام شود سپس برای جلوگیری و شیوع از بیماری‌های مختلف درب آن پلمب شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول