اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان خبر داد:

آغاز کشت محصولات پاییزه در هندیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هندیجان از آغاز کشت محصولات پاییزه در زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت محصولات پاییزه در هندیجان
حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: کشاورزان هندیجانی با وجود مشکلات فراوانی که پیش روی آنها بود بیش از 200 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان را به زیر کشت گوجه‌فرنگی بردند و امید می‌رود که برداشت این محصول را در زمان مقرر انجام گیرد.
وی در خصوص میزان قابل پیش‌بینی برداشت گوجه‌فرنگی گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 600 هزار تن گوجه‌فرنگی از این زمین‌ها در کل شهرستان هندیجان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه افزود: در فصل پاییز به دلیل بارندگی‌ها و میزان آبی که به رودخانه‌ها جاری می‌شود، کشاورزان در آبیاری زمین‌های کشاورزی با مشکلی مواجه نخواهند بود و به همین دلیل کشت پاییزه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کشاورزان دغدغه‌ای درخصوص کم آبی و عدم آبیاری نخواهند داشت.
مطرودی همچنین از آغاز کشت گندم و جو در هندیجان خبر داد و تصریح کرد: در فصل پاییز، بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان هندیجان نیز به زیر کشت گندم و بیش از 3 هزار هکتار از این زمین‌ها به زیر کشت جو رفته‌است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در بدترین شرایط آب ‌وهوایی و با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در منطقه و مشکلات ناشی از کم آبی و شوری خاک در هر هکتار به طور متوسط حداقل یک تن برداشت خواهیم کرد.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان در ادامه دیگر محصولات کشت شده در مزارع این شهرستان را نام برده و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت زیر کشت بردن حداقل 100 هکتار از اراضی هندیجان برای کشت کلزا صورت گرفته‌ که مراحل اولیه این کار انجام شده و امیدواریم با پایان گرفتن عملیات کشت، میزان قابل توجهی محصول کلزا از زمین‌های هندیجان برداشت کنیم.
مطرودی همچنین از برداشت ذرت علوفه‌ای در هندیجان نیز خبر داد و گفت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از بیش از 90 هکتار از اراضی این شهرستان به پایان رسیده‌است.
وی اضافه کرد: با توجه به میانگین برداشت 30 تن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود میزانی برابر با دو هزار و 700 تن ذرت در این منطقه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان افزود: ذرت علوفه‌ای در هندیجان برای مصرف دامداران این شهرستان به فروش می‌رسد.
مطرودی در پایان گفت: محصولات کشت پاییزه در هندیجان همواره نقش مهمی را در اقتصاد کشاورزان منطقه ایفا می‌کنند و به همین دلیل است که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تلاش‌های زیادی را برای بهبود وضعیت کشت و همچنین تأمین نیازهای کشاورزان در این فصل صورت می‌دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول