اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

اختصاص 260 هزار هکتار از اراضی به کشت پاییزه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اختصاص 260 هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات پاییزه خبر داد.

اختصاص 260 هزار هکتار از اراضی به کشت پاییزه
عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از مجموع اراضی اختصاص یافته به کشت محصولات پاییزه  70 هزار هکتار به کشت گندم آبی، 140 هزار هکتار به کشت گندم دیم، 45 هزار هکتار به کشت جو آبی، پنج هزار هکتار جو دیم و سه هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: همزمان با کار کشت محصولات ناظران سازمان جهاد کشاورزی بر نحوه کاشت بیش از 26 هزار هکتار گندم آبی و 60 هزار هکتار گندم دیم نظارت خواهند کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  با بیان اینکه برای کاشت محصولات پاییزه 11 هزار تن انواع بذر گندم و جو تولید و توزیع شده است، خاطرنشان ساخت: از این میزان 80 درصد توسط بخش خصوصی و 25 درصد توسط بخش دولتی تامین شده است.
مظفری گفت: در سال گذشته با وجود کمبود نزولات جوی، استان موفق به تولید ۴۲۰ هزار تن گندم شد که با این تولید در جایگاه هشتم کشور از نظر میزان تولید قرار گرفت.
وی ادامه داد: استان همچنین در سال گذشته در تولید جو با تولید ۶۶۰ هزار تن در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  با اشاره به تولید ۴۹ هزار تن گوشت قرمز و ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان افزود: در بحث تولید محصولات شیلاتی استان با تولید یک هزار و ۸۰۰ تن محصول در جایگاه نسبتا خوبی قرار گرفته است.
وی همچنین از صادرات بیش از 700 تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون از استان مرکزی به خارج از کشور خبر داد و بیان داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول