اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کشت پاییزه در 1500 هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران کلیبر

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران کلیبر ، تا پایان آذرماه سال جاری زیر کشت پاییزه می‌رود.

کشت پاییزه در 1500 هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران کلیبر
به گزارش خبرگزاری فارس از  کلیبر، سید خلیل هاشمی صبح امروز در بازدید از پیشرفت پروژه پایاب سد ارسباران کلیبر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت استفاده از منابع موجود برای توسعه کشاورزی و امکان بالقوه ایجاد شده برای توسعه کشت آبی در اراضی پایاب آن با شیوه‌های آبیاری نوین و جلوگیری از هدر رفت زمانی برای توسعه زیرساخت بخش کشاورزی منطقه، با هماهنگی‌های انجام گرفته یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب این سد، تا پایان آذرماه سال ‌جاری، زیر کشت پاییزه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تحویل 200 هکتار از پایاب این سد به بهره‌برداران قشلاقات ساری درق وکهلی پایین خبر داد و گفت: در  این اراضی 150 هکتار زیرکشت پنبه و 50 هکتار نیز زیرکشت ذرت دانه‌ای و شیرین رفته که به روش آبیاری تحت فشار بارانی انجام می‌شود.
هاشمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصد از عملیات اجرایی سد ارسباران کلیبر اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، حداکثر تا پایان آذرماه سال ‌جاری بقیه اراضی نیز به بهره‌برداران منطقه تحویل و زیر کشت
محصولات پاییزه از قبیل گندم، جو، ذرت، کلزا، یونجه، پنبه و  . قرارخواهد گرفت.
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان همچنین از اختصاص 200 هکتار از اراضی پایاب این سد به ایجاد باغ به روش آبیاری قطره‌ای خبر داد و گفت: این اراضی در قشلاقات قرقیه، ازبک و یلی سفلی در نظر گرفته شده که چاله‌کنی و آماده‌سازی اراضی به زودی اجرا و تا پایان سال‌ جاری نسبت به غرس نهال سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول