اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد:

آغاز کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در سطح 14 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر آغاز شد.

آغاز کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد تقی منوچهری صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود:  امسال 350  میلیون قطعه نشا گوجه فرنگی به صورت سنتی و مکانیزه بوسیله دستگاه‌های اتوماتیک در گلخانه‌های استان تولید می‌ ‌شود.
وی با اشاره به کسب  رتبه نخست تولید نشاء گوجه فرنگی با دستگاه‌های تمام اتوماتیک در کشور افزود: درسال زراعی جاری درسطح 14 هزار هکتار از مزارع استان، گوجه فرنگی کشت می‌شود که پیش بینی  می‌شود از این سطح بالغ بر500هزار تن محصول برداشت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: امسال یک‌هزار و 400 هکتار از سطح زیرکشت  به صورت مستقیم با دستگاه‌های ریزکار و با استفاده از  لیوان‌های ‪پلاستیکی کشت شده است.  
وی هدف از اجرای شیوه‌های مکانیزه کشت را افزایش بهره‌وری، زودرس شدن محصول و عرضه به بازار در زمان مناسب اعلام کرد.
منوچهری بیان داشت کرد : 80 درصد کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر با روش تحت فشار آبیاری می‌شود.
این مقام مسئول گفت: در سال زراعی جاری انتقال نشاء به زمین اصلی در استان از نیمه مرداد ماه آغاز شده و برداشت محصول آن نیز از نیمه دوم آبانماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
منوچهری احداث پایانه صادراتی خاص محصولات کشاورزی در استان با توجه به وجود بنادر فراوان- احداث واحدهای سورتینگ و بسته بندی گوجه فرنگی برای بازارپسندی محصول و افزایش زمینه صادرات، تولید محصول سالم و پاک که میزان عناصر زیانبار و بقایای سموم در آن در حد استاندارد باشد، ایجاد تعاونی‌های بازرگانی برای ساماندهی خرید و صادرات محصول را از راهکارهای افزایش صادرات و بهبود بازاریابی این محصول عنوان کرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول