اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بهار:

برنامه کشت محصولات پاییزه بهار آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: با آغاز سال زراعی 91-90 برنامه کشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا در شهرستان بهار آغاز شد.

برنامه کشت محصولات پاییزه بهار آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حبیب‌الله مظاهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشت محصولات پاییزه شهرستان بهار آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه سطح زیر کشت این محصولات بالغ بر 47 هزار 500 هکتار شامل 30 هزار هکتار گندم دیم، 8 هزار و 500 هکتار گندم آبی، 4 هزار و 700 هکتار جو آبی، 4 هزار و 620 هکتار جو دیم و حدود 60  هکتار کلزا است.
وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در این راستا و به منظور بهبود وضعیت کشت و تولید اقدام به تهیه و توزیع انواع کودهای شیمیایی به مقدار 6 هزار و 300 بذر اصلاح شده به مقدار 660 تن و سموم ضد عفونی کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی بهار تصریح کرد: همچنین به منظور توسعه کشت مکانیزه، این مدیریت اقدام به معرفی کشاورزان برای خرید ادوات و دنباله‌بندهای کشت پاییزه به خصوص دستگاه‌های خاک‌ورز حفاظتی از محل اعتبارات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها کرده است.
وی از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی و قهری اقدام کنند و در ادامه عنوان کرد: طرح خاک‌ورزی حفاظتی که از ابتدای مهر ماه در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار آغاز شده بود همچنان ادامه داد.
مظاهری بیان داشت: از ابتدای شروع طرح تاکنون حدود یک‌هزار و 800 هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر پوشش اجرای طرح قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: به منظور پشتیبانی طرح و فراهم شدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مدیریت اقدام به معرفی تعداد 22 نفر از متقاضیان خرید دستگاه خاک‌ورزی کرده که تاکنون تعداد 17 نفر موفق به خرید دستگاه شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی بهار اضافه کرد: به منظور ترویج طرح به کشاورزان مجری مبالغی به صورت کمک بلاعوض از محل اعتبارات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.
وی در پایان مهم‌ترین مزایای طرح را افزایش مواد آلی در جذب خاک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان، حفظ آب و خاک، افزایش فعالیت بیولوژی خاک و... برشمرد و از کشاورزان خواست در اجرای طرح با کارشناسان و مروجان منطقه همکاری لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول