اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان:

کشت پاییزه در سیستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: با رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها کشت پاییزه در سیستان آغاز شد.

کشت پاییزه در سیستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، حمید قزوینی اظهار داشت: با رها سازی آب ذخیره از چاه‌نیمه‌ها، کشت پاییزه در شهرستان‌های زهک، هیرمند و زابل آغاز شد.
وی افزود: به علت قطع آب در رودخانه هیرمند و سیستان در سه ماه گذشته و آغاز فصل کشت پاییزه در منطقه سیستان آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دشت سیستان از مخازن ذخیره آب چاه نیمه تامین خواهد شد.
وی افزود: در مرحله نخست رهاسازی آب از چاه‌‌نیمه‌ها برای آبیاری اراضی شهرستان هیرمند، نهرشهر، طاهری و شبکه آبیاری سد سیستان 170میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در نظر گرفته شده که در مدت یک ماه تامین خواهد شد. 
قزوینی بیان کرد: آب رها شده آز چاه نیمه‌ها برای نخستین‌بار حدود 16تا20هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند را توسط سیل بر نیاتک مشروب می‌کند  و در این راستا در سال جاری بالغ بر 5 هزار شغل ایجاد می‌شود.
مدیر عامل آب منطقه ای سیستان وبلوچستان گفت: کار انتقال آب از چاه‌نیمه به شهرستان هیرمند با احداث 7کیلو متر کانال جدید و رسوب‌برداری حدود 20کیلومتر از مسیر رودخانه نیاتک و همچنین اجرای دو بندک خاکی در مسیر انتقال با احجام خاکی و شامل حدود350 هزار متر مکعب رسوب برداری، 80 هزار متر مکعب خاک‌ریزی وحدود200مترمکعب بتن‌ریزی انجام خواهد شد که  تاکنون اعتباری بالغ بر620 میلیون تومان هزینه را در بر داشته است . 
وی یادآور شد: در طول یک ماه رها سازی مرحله نخست آب حدود 16 تا 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند، حدود 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان زهک و حدود 46 هزار هکتار اراضی شهرستان زابل به زیر کشت خواهد رفت. 
انتهای پیام/خ30

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول