اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون؛

60 درصد تعهد اشتغال نهبندان محقق شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: 60 درصد از تعهد اشتغال شهرستان در سال جاری محقق شده است.

60 درصد تعهد اشتغال نهبندان محقق شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی جمعه‌شب در جلسه کمیته اشتغال شهرستان نهبندان اظهار داشت: اشتغالزایی و فراهم کردن زمینه اشتغال در شهرستان همانند گذشته نیاز به نگاه باز و مثبت مسئولان اجرایی نهبندان دارد.
وی با بیان اینکه امروزه سیاست و اولویت دولت بحث اشتغال و اشتغالزایی است، تصریح کرد: دولت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغالزایی در سطح کلان کشور از چند سال پیش به طور جدی وارد عمل شده و در سفرهای استانی نیز به این مهم توجه ویژه دارد.
فرماندار نهبندان یکی از مشکلات و کمبودهای کشور و به تبع آن این شهرستان را بحث اشتغال و بیکاری دانست و ادامه داد: مسئولان باید با مسئولیت‌پذیری، روحیه خدمت‌رسانی و وجدان کاری درصدد حل مشکلات مردم به ویژه بحث اشتغال آنان باشند.
شرافتی با اشاره به اینکه دولت در راستای اشتغالزایی برنامه‌ها و اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است، افزود: مسئولان شهرستان برای ایجاد زمینه‌های اشتغال و اشتغالزایی باید از تمام توان خود و ظرفیت ها و استعدادهای نهبندان استفاده کنند.
وی گفت: تمامی مدیران اجرایی شهرستان برای حل مشکلات به ویژه اشتغال نهبندان باید پیگیری‌های لازم را انجام داده و در این راستا با مدیران کل خویش چانه زنی و تعاملی سازنده داشته باشند.
فرماندار نهبندان افزود: در حال حاضر برای جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان زیرساخت‌های کافی را فراهم کرده و مدیران برای آمدن سرمایه‌گذار به نهبندان باید نهایت توان و تلاش خویش را به کار گیرند.
شرافتی از محقق شدن میزان 41.96 درصدی سهم اشتغال نهبندان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته سهم شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال 870 نفر بوده که 840 نفر آنها محقق شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری سهمیه نهبندان از 24 هزار سهم اشتغال خراسان جنوبی تعداد یک‌‌هزار و 541 نفر است، تصریح کرد: تاکنون از این میزان 60 درصد آن یعنی 906 نفر محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.
فرماندار نهبندان یادآور شد: برای بحث اشتغال، خود اشتغالی و مشاغل خانگی در این شهرستان هیچگونه محدودیت اعتباری و تسهیلاتی وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: از محل اعتبارات اشتغال سفر سوم ریاست جمهوری سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مبلغ 10 میلیارد و 451 میلیون ریال بوده که از این میزان 85 درصد یعنی 8 میلیارد و 836 میلیون ریال آن جذب شده است.
حمید بهادری با اشاره به اینکه سهم اداره بهزیستی نهبندان از این اعتبارات مبلغ 5 میلیارد و 147 میلیون ریال بوده است، گفت: تاکنون از این مبلغ 70 درصد یعنی 3 میلیارد 557 میلیون ریال آن جذب و محقق شده است.
وی تصریح کرد: سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران نهبندان از این اعتبارات مبلغ 5 میلیارد 70 میلیون ریال بوده و تاکنون از این میزان 3 میلیارد و 740 میلیون ریال آن یعنی 74 درصد آن جذب شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان از همکاری و تعامل تمامی مدیران ادارات شهرستان به منظور ثبت اشتغال و متقاضیان کار در سامانه رصد تقدیر کرد و از آنان خواست تا از این پس نیز تمامی متقاضیان کار را ثبت سامانه رصد و طرح‌های اشتغالزایی خویش را به این نهاد ارائه دهند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول