اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق اردبیل:

ظرفیت اشتغال 200 هزار نفر در اردبیل وجود دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سابق اردبیل گفت: هم اکنون ظرفیت اشتغال 200 هزار نفر در استان اردبیل وجود دارد که می‌توانند با اندکی درایت مسئولان در بخش صنعت مشغول به کار شوند.

ظرفیت اشتغال 200 هزار نفر در اردبیل وجود دارد
منصور حقیقت‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 هزار نفر از جوانان کل استان در بخش صنعت مشغول به کار هستند در حالی که اگر صنایع فلزی، صنایع نساجی، صنایع جدید و جوان و صنایع پتروشیمی در استان ما فعال شود می‌توان این ظرفیت اشتغال را به 10 برابر رساند
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای صنعت استان اردبیل تلاش فراوان شده، افزود: کارخانه خودروسازی اردبیل بهترین و پیشرفته‌ترین اتوبوس شهری و بین شهری را تولید می‌کند که یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ اجرا شده در سال‌های گذشته در استان اردبیل است.
حقیقت‌پور حمایت از صنعت را در واقع حمایت از اشتغال جوانان اعلام کرد و ابراز داشت: این امر باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم ظرفیت قابل قبولی را در حوزه اشتغال در استان اردبیل ایجاد کنیم.
وی به حوزه‌های بکر و دست نخورده اقتصاد و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: بحث انرژی در استان اردبیل می‌تواند یکی از محورهای توسعه اقتصادی باشد چرا که اردبیل ظرفیت سه گانه در انرژی یعنی باد، نفت و ژئوترمال را داراست.
استاندار سابق اردبیل خاطرنشان کرد: اردبیل می‌تواند 1500 مگاوات برق از مسیر دالان‌های بادی خود تولید کند که باید با بسیج سرمایه‌گذاران در این راستا فضا را در اختیار آنان گذاشته و برای تولید انرژی در استان انگیزه ایجاد شود.
حقیقت‌پور به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر ما بتوانیم این ظرفیت خفته استان را فعال کنیم نزدیک به چهار برابر مصرف برق استان را از مسیر باد می‌توانیم تولید کنیم.
استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: با توجه به قرابت‌های مرزی با آذربایجان، نخجوان، ارمنستان و حتی عراق که نیازمند برق هستند می‌توانیم تولید برق‌مان را از این مسیر مرزی به کشورهای فوق صادر کرده و با تجارت انرژی این سرمایه‌گذاری کلان را در استان اردبیل شاهد باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول