اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته فنی المپیاد رباتیک پیام نور:

حضور رباتیک ایران در جهان افزایش یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته فنی المپیاد رباتیک گفت: حضور رباتیک ایران در جهان افزایش یافت.

حضور رباتیک ایران در جهان افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، رضا جوانمرد صبح امروز در حاشیه دومین المپیاد رباتیک کشور در محمودآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هشت ماه گذشته پایه‌ریزی این المپیاد به میزبانی مازندران انجام شد و سعی کردیم با ایجاد فضای رقابتی سالم و علمی بتوانیم گام بلندی برای پیشبرد علم‌مان برداریم.
وی تصریح کرد: کارهای شاخص مدیریت، انتخاب تیم داوری و انتخاب اعضای کمیته فنی برعهده کمیته بود و توانستیم با بررسی کارنامه داوران، بهترین‌های این بخش را انتخاب کنیم.
سرپرست کمیته فنی المپیاد رباتیک پیام نور گفت: نیروهای این بخش را از بین نیروهای علمی و فنی چیدمان کرده و انجام امور ستادی، چگونگی برگزاری لیگ‌ها و صدور کارت شرکت‌کنندگان و همراهان نیز از دیگر اقدامات این کمیته بود.
وی با اشاره به اینکه هشت لیگ در این المپیاد کار خود را پیگیری کردند، ابراز داشت: در بعضی لیگ‌ها نیز تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید و مجبور به حذف آنها شدیم.
جوانمرد که کارشناس ارشد هوش مصنوعی رباتیک بوده و مدرس دانشگاه در این رشته است، اذعان داشت: از 26 استان کشور در این دوره از المپیاد ثبت‌نام کرده و حدود 200 تیم در حال رقابت با یکدیگر هستند.
وی با اشاره به چگونگی رویارویی به علم رباتیک‌اش گفت: از سال 80 وارد رباتیک شدم و کار حرفه‌ای در این بخش را با شرکت در لیگ ربات‌های خانگی که از لیگ‌های برتر دنیا است در سال 85 وارد عرصه ملی و بین‌المللی شدم.
سرپرست کمیته فنی المپیاد پیام نور کشور اضافه کرد: در همان سال با کسب رتبه نخست مسابقات ایران اوپن به رقابت‌های جهانی سال 2008 چین اعزام شدم.
جوانمرد گفت: در پی کسب تجارب مختلف با  شرکت در رقابت‌های و تبادل نظر با کشورهای اروپایی و آمریکایی توانستیم رتبه هفتم دنیا را از بین 23 کشور در نخستین حضور خود در رقابت‌های جهانی و ارائه ربات خانگی کسب کنیم.
وی در بیان ویژگی ربات خانگی یادآور شد: این ربات شبیه انسان طراحی شد و قابلیت حرف زدن، گوش دادن و اجرای دستورات فرمانبری را در تعامل با انسان دارد.
جوانمرد در پایان با اشاره به اینکه در سال 2009 مسابقات ربوکاپ اتریش که 30 تیم برتر دنیا در آن حضور داشتند تیم 11 نفره ایران را سرپرستی کرد، گفت: توانستیم در این رقابت‌ها به رتبه هفتم دنیا دست یابیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول