اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آغاز مسابقات سراسری رباتیک در دانشگاه علوم و فنون مازندران

خبرگزاری فارس: ‌مسابقات سراسری رباتیک نرم‌افزاری در دانشگاه علوم و فنون مازندران آغاز شد.

آغاز مسابقات سراسری رباتیک در دانشگاه علوم و فنون مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رئیس دانشگاه علوم فنون مازندران در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون مازندران به دنبال کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی است.
عبدالرضا شیخ الاسلامی افزود: دانشگاه علوم و فنون مازندران به عنوان نخستین دانشگاه غیردولتی با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1371 در شهرستان بابل شروع به کار کرده است.
وی بیان کرد: سطح فعالیت این دانشگاه در زمینه تربیت مدیران لایق، کارآمد در سطوح ارشد، دکترا بوده و با ارتباطات فعال خارج از کشور خود توانسته است در رشته‌های صنایع، MBA و کامپیوتر گام‌های ارزشمندی‌ برداشته و پاسخگویی به نیاز نظام مقدس اسلامی به افراد متخصص، پاسخ به اشتیاق روزافزون جوانان به تحصیلات عالی و ایجاد زمینه پژوهش‌های علمی و کاربردی از اهداف مبنایی این دانشگاه است
شیخ‌الاسلامی با اشاره به هدف از برگزاری این مسابقه تصریح کرد: انرژی، انگیزه دادن به دانشجویان و تشویق دانشجویان برای عملی کردن تحقیقات خود و پرداختن به رقابت سالم، همچنین کاربردی کردن تحقیقات و علم دانشگاهی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است.
شیخ‌الاسلامی بیان کرد: اهمیت ربات در همه جنبه‌ها به ویژه در صنعت بر کسی پوشیده نیست و اگر مراکز صنعتی با دستاوردهای پژوهشی دانشجویان ما مواجه شوند حتما از آن در صنایع خود استفاده می‌کنند، زیرا امروزه تکنولوژی پیشرفته و ریز‌پردازنده‌ها به وسیله ربات انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: به زودی عمل جراحی نیز با کمک ربات انجام شده  و این نیاز احساس می‌شود که هر دکتری ابتدا باید یک مهندس باشد.
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه هیچ رباتی جای مغز انسان را نمی‌گیرد، عنوان کرد: ورود ربات‌ها هرگز جای انسان را نمی‌گیرد، زیرا خداوند انسان را خلیفه خود در زمین آفرید و به آن شایستگی‌هایی اعطا کرد که منحصر به فرد بوده و آن چیزی جز مغز انسان نیست‌.
وی گفت: ربات‌ها می‌توانند در جایگاه فرمانبری در اختیار انسان در جایگاه فرمانده قرار گیرند و در مورد انجام کارهای جسمی که برای انسان زحمت‌آور است، جایگزین شوند‌.
رئیس دانشگاه علوم و فنون مازندران خاطرنشان کرد: با وجود دغدغه جامعه بشری که گمان می‌برند ربات سبب بیکاری در جوامع می‌شود ولی ربات موجب افزایش بیکاری در دنیای امروز نیست بلکه می‌توان ایده‌ها را در اختیار ربات قرارداد تا با نظم و دقت بالایی آن را انجام دهد‌.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول