اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:

تجهیز تأسیسات گردشگری قزوین به شبکه بی‌سیم سفر کارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: تأسیسات گردشگری استان قزوین به شبکه بی‌سیم سفر کارت ملی مجهز می‌شوند.

تجهیز تأسیسات گردشگری قزوین به شبکه بی‌سیم سفر کارت
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند بیان کرد: به منظور رفاه حال هموطنان و گسترش خدمات مطلوب برای مسافران، تمامی تأسیسات گردشگری استان قزوین به دستگاه pos بی‌سیمی سفر کارت ملی مجهز می‌‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد سفر در ایام نوروز و تابستان و استقبال استفاده از سفر کارت ملی، در تمام تأسیسات گردشگری استان دستگاه pos بی‌سیمی سفر کارت ملی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به قابلیت‌های دستگاه بی‌سیم سفر کارت ملی افزود: اکثر تأسیسات گردشگری استان به علت نداشتن خط ثابت تلفن فاقد دستگاه pos بوده که با هماهنگی با شبکه سفر کارت ملی مقرر شد تا تمامی این واحدها به این دستگاه مجهز شوند تا گردشگران علاوه بر استفاده از دستگاه پایانه فروش بی‌سیم سفر کارت ملی از مزایای دیگر آن مانند قابلیت پذیرش تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب نیز بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر استان قزوین دارای رتبه سوم کشوری در ارائه خدمات سفر کارت ملی بوده و 45 دستگاه pos نیز به مشتریان خدمات ارائه می‌کند که با راه‌اندازی دستگاه بی‌سیم در همه واحدهای گردشگری امیدواریم بتوانیم در توسعه بازار گردشگری گام موثری برداریم.
بیرانوند با اشاره به آموزش صنایع دستی به هنرآموزان کانون معلولین توانا در استان اظهار کرد: با توجه به نیاز سنجی و درخواست کانون معلولین توانا برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی، رشته‌های سراجی سنتی (چرم دوزی)، رودوزی‌های سنتی و حصیر بافی در این مرکز از سال 89 آغاز شده و پس از برگزاری چهار دوره، رشته سبد بافی نیز زیر نظر مربی تخصصی راه‌اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی و عرضه آثار هنری به بازار فروش علاوه بر حفظ و نگهداری آن به رونق اقتصادی و ایجاد درآمد کمک می‌کند؛ حاصل تلاش مربیان آموزشی، رشد و توسعه هنرهای متنوع صنایع دستی بوده که با ورود به بازار کار و معرفی آن رشته منتج به نتیجه موثر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر هنر آموختگان در رشته سراجی سنتی و سرمه‌دوزی آثار خود را به بازارهای داخلی عرضه کرده و 9 نفر از هنرآموزان در رشته سبد بافی در این مرکز آموزش می‌بینند که در آینده در کارگاه سبد بافی مشغول به کار خواهند شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول