اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون هندبال کشور:

هندبال ایران نیمه‌حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران گفت: هندبال در ایران هنوز به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌شود و باشگاه‌های هندبال نیمه‌حرفه‌ای فعالیت دارند.

هندبال ایران نیمه‌حرفه‌ای است
جلال کوزه‌گری که برای تماشای دیدار سایپا کاشان و مهتاب قم به کاشان سفر کرد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در هندبال کشور تاکنون باشگاه‌هایی که به تمام معنا حرفه‌ای باشند، وجود ندارد و 10 باشگاه لیگ برتر کشور به صورت نیمه‌حرفه‌ای فعالیت دارند.
وی پخش مستقیم مسابقات لیگ هندبال کشور از صداو سیما را یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی برای حرفه‌ای شدن این رشته در کشور اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت توجه صدا و سیما به هندبال حامیان ورزش به ویژه بخش صنعت کشور رغبت بیشتری برای ورود به این عرصه دارند.
رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امیدواریم هندبال کشور و بازیکنان این رشته نیز به مانند رشته‌های دیگر ورزشی در کشور مورد توجه مسئولان باشد تا فدراسیون هندبال کشور و بازیکنان هندبال ایران به اهداف خود برسند.
وی در ادامه از برگزاری لیگ دسته سوم هندبال کشور در سال آینده خبر داد و یادآور شد: پایه و اساس هر رشته‌ای برگزاری رقابت‌های باشگاهی در لیگ کشور است که برای پویایی لیگ برتر هندبال کشور، لیگ‌های دسته یک و دسته دوم هندبال کشور در سال جاری آغاز شده ‌است.
کوزه‌گری افزود: فدراسیون هندبال کشور برای سال آینده خود برگزاری لیگ دسته سوم هندبال کشور را نیز در برنامه‌های خود دارد تا تیم‌هایی که قصد حضور در لیگ برترهندبال کشور را دارند، از زیرگروه آغاز کنند تا به لیگ برتر برسند.
وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون هندبال کشور برای سال آینده را تشکیل کمیته استعدادیابی هندبال کشور اعلام کرد و گفت: برای کشف استعداد این رشته در شهرستان‌ها، کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال کشور در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده تا استعدادهای ناشناخته‌ای که در شهرستان هستند را کشف و با برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون دارد، پرورش دهد.
به گفته وی برای پشتوانه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشور نیاز به کشف استعدادها و پرورش آنان داریم تا تیم‌های نوجوانان و جوانان قوی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هندبال جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های برتر آسیا و جزو سه تیم اول این قاره است، یادآور شد: برای حضور در رقابت‌های آسیایی برای تیم ملی هندبال کشور برنامه‌های وسیعی تدارک دیده است که توسط ایویستیا ریمانیچ سرمربی تیم ملی هندبال در حال انجام است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول