اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری؛

67 نفر در قزوین بر اثر بیماری کلیوی فوت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با اشاره به افزایش بیماری کلیوی در این استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 67 نفر در استان بر اثر بیماری کلیوی فوت کرده‌اند.

67 نفر در قزوین بر اثر بیماری کلیوی فوت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین بیان کرد: اگر مردم همراه مسئولان باشند، کار مسئولان بیشتر بروز کرده و خود را نشان می‌دهد و مردم نیز بیشتر درک می‌کنند که تأمین هزینه‌های درمان و ارائه خدمات درمانی چقدر هزینه‌بر و سخت است.
وی ادامه داد: ما وقتی همراه شما شدیم، سختی کار را متوجه شدیم و اگر فردی در قالب مسئول و یا غیرمسئول بخواهد برای مردم خدماتی را ایجاد کند باید انگیزه، تخصص و انرژی بالایی داشته باشد و دل او برای مردم بتپد.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اضافه کرد: ما در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با کمک‌های خیران قدم‌هایی را برمی‌داریم و هر کاری که تا به امروز در این انجمن انجام شده به واسطه کمک‌های مردمی بوده است و خوشحال هستیم که مردم نذر کرده و هزینه چند عمل پیوند کلیه را پرداخت می‌کنند و اعتقاد نیز داریم که هدایای مردم را درست مصرف کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در اهداف انجمن تهیه دستگاه دیالیز وجود ندارد از این‌رو ما خیر را شناسایی کرده و پول را به حساب دانشگاه علوم پزشکی ریخته و در واقع دستگاه را دانشگاه خریداری می‌کند زیرا مبلغی که به حساب انجمن واریز می‌شود فقط باید برای بیمار هزینه می‌شود.
اشدری خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: روز افتتاح فاز دوم بخش دیالیز بیمارستان بوعلی قزوین شما مطرح کردید که دیگر لازم نیست که دستگاه خریداری کنید، 10 دستگاه آمده و 10 دستگاه دیگر نیز خواهد آمد و ما منتظر بودیم چنین اتفاق بی‌افتد ولی فقط برای آبیک دو دستگاه از سوی ما و دو دستگاه نیز توسط شما خریداری شد و در حال حاضر در آبیک تنها دو دستگاه فعال است زیرا به دلیل کوچکی فضا کوچک، تخت وجود ندارد.
وی با اشاره به کمبود دستگاه دیالیز در سطح استان تأکید کرد: کمبود دستگاه دیالیز در استان موجب شده تا برخی از بیماران ما مجبور باشند که در خارج از استان دیالیز شوند و در حال حاضر 49 دستگاه در فضای استان سرویس می‌دهد.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین تأکید کرد: ما آمادگی داریم خیر جذب کرده و دستگاه دیالیز خریداری کنیم و فضای لازم نیز ایجاد شود تا بیمار ما به راحتی در شهر خود دیالیز شود.
وی ادامه داد: فضایی به اسم حسینیه آقای محمدزاده در قزوین وجود دارد که خواستاریم از این فضا استفاده شود و درمانگاهی را داشته باشیم تا بیمارانی که نیازمند هستند به این درمانگاه مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند؛ پزشکانی را داریم که حاضر هستند ویزیت رایگان بیماران را داشته باشند، البته تعدادی از داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکانی در استان هستند که با انجمن همکاری خوبی دارند و نسبت به ارائه خدمات رایگان به بیماران نیازمند اقدام می‌کنند که جای تشکر دارد.
اشدری با اشاره به روند افزایشی بیماری کلیوی در استان اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری، 92 نفر به بیماران کلیوی در استان قزوین اضافه شده‌ و با توجه به محدودیت امکانات، تعداد بیماران نیز در حال افزایش است.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری 67 نفر در استان بر اثر بیماری کلیوی فوت کرده‌اند که میزان فوتی‌ها در سال جاری بسیار شده که لازم است در این خصوص بررسی لازم شود و همچنین در بحث افزایش ابتلا به بیماری کلیوی نیز باید بررسی لازم صورت گیرد و در خصوص تغذیه سالم که تأثیر بسزایی در مقابله با این بیماری نیز دارد برنامه‌هایی انجام و روی این موضوع کار شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول