اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیماران کلیوی زنجان خبر داد:

کسب عنوان نمونه کشوری توسط انجمن کلیوی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماران کلیوی زنجان گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی این استان در ارزیابی کلی فعالیت‌ها از سوی انجمن مرکز به عنوان انجمن نمونه کشوری انتخاب و لوح تقدیر دریافت کرد.

کسب عنوان نمونه کشوری توسط انجمن کلیوی زنجان
محمد‌رضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: این لوح تقدیر در هفدهمین گردهمائی سراسری سالانه مدیران انجمن‌های کلیوی کشور با حضور مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره انجمن مرکز و روسای انجمن‌های سراسر کشور و جمعی از پزشکان و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط به رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اهدا شد.
وی با بیان اینکه با ارکان اصلی فعالیت انجمن در زمینه تامین دارو و درمان، پیوند کلیه، آموزش و پیشگیری و رفاهی و اجتماعی است، افزود: هشت مرکز دیالیز خونی و صفاقی در استان زنجان فعال است. رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: 230 نفر بیمار دیالیزی در مرکز استان با 45 دستگاه دیالیز، 440 بیمار پیوند کلیه و 265 نفر بیماران تحت مراقبت و پیشگیری آمار بیماران کلیوی استان است.
وی تعداد ثبت‌نام برای اهدای عضو پس از مرگ مغزی را یک‌هزار و 200 نفر عنوان کرد و افزود: غربالگری کودکان زیر 12 سال با همکاری درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان آیت‌الله موسوی، غربالگری بزرگسالان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر، فعالیت در راستای افزایش پیوند کلیه در دو سال اخیر از جسد مرگ مغزی بخشی از فعالیت‌های سال جاری است.
طهماسبی گفت: تمدید قرارداد با مراکز درمانی کلینیکی و پاراکلینیکی برای تامین و تخفیف هزینه‌های مربوطه، پیگیری برای راه‌اندازی بخش دیالیز آنتی‌ژن مثبت در بیمارستان امدادی ابهر، پیگیری و هماهنگی راه‌اندازی بخش دیالیز صفاقی بیمارستان ولیعصر، برگزاری کنفرانس دیالیز صفاقی و استمرار جمع‌آوری و ارسال نمونه آزمایش سطح ساندیمون بیماران پیوند کلیه با همکاری آزمایشگاه بوعلی و شفای تهران از دیگر اقدامات استان در سال جاری محسوب می‌شود.
وی تبلیغات مستمر برای خرید تجهیزات پزشکی و رفاهی مورد نیاز مراکز دیالیز از کمک‌های اختصاصی مردمی، هماهنگی برنامه‌های اشتغال‌زایی و خود اشتغالی بیماران و خانواده آنان با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای، برگزاری تعداد 20 جلسه هم‌اندیشی، برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای ادغام دو مرکز دیالیز بهشتی و ولیعصر و پرداخت مستمری برای 40 بیمار نیازمند تا سقف 500 هزار ریال را از فعالیت‌های انجمن در سال جاری عنوان کرد.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان تاکید کرد: پرداخت وام ضروری تا سقف 10 میلیون ریال برای بیماران متقاضی با همکاری بانک تجارت و سایر بانک‌های طرف قرارداد، هماهنگی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مدون برای پزشکان داخلی و عمومی با همکاری گروه نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی در آینده، پذیرش و صدور کارت هوشمند و دفترچه خاص 70 بیمار، انجام تعداد 600 فقره مشاوره حضوری برای بیماران روانشناسی،مددکاری، حقوقی، فرهنگی و ورزشی، استمرار سرکشی حضوری مدیریت به اتفاق اعضا انجمن از خانواده‌های شهری و روستائی بیماران از دیگر فعالیت‌ها محسوب می‌شود.
وی افزایش استقبال خانواده‌ها از تهیه و ارسال تابلوهای جایگزین تاج گل مجالس ترحیم، اخذ مجوز باشگاه فرهنگی ورزشی با شماره ثبتی در استان، هماهنگی مقدماتی برای احداث ساختمان در دو فاز جداگانه رفاهی و خدماتی، سرکشی مراکز دیالیز شهرستان‌ها، برگزاری مراسم افطاری و توزیع 10 قلم خواربار پروتئینی و بهداشتی در زنجان و شهرستان‌های تابعه را از دیگر اقدامات سال جاری عنوان کرد.
طهماسبی یادآور شد: حضور مدیر انجمن در همایش سراسری استانی روحانیون و توزیع 900 بسته تبلیغاتی برای مبلغان قبل از ماه رمضان، خرید و تحویل 30 قلم لوازم خانگی و جهیزیه طی بررسی انجام شده به بیماران‌، اعزام 100 نفر از بیماران و خانواده آنان توسط کاروان به مشهد مقدس با سرمایه‌گذاری یک خیر زنجانی و حضور در جلسه شورای اداری فرمانداری خرم‌دره و افتتاح دفتر نمایندگی شهرستان، حضور در گرد هم‌آیی سراسری مدیران انجمن مراکز استان‌ها و ایران و بازدید از ساختمان تازه تاسیس انجمن شهرستان ابهر با سرمایه‌گذاری به مبلغ 2 میلیارد ریال توسط یکی از خیرین از دیگر برنامه‌های اجرا شده انجمن در سال جاری است.
وی برگزاری مراسم جشن روز جهانی کودک با همکاری آموزشگاه موسیقی چکاوک، تهیه تعداد 150 نفر، بلیط رایگان یک سانس سینما بهمن و پرداخت 472 میلیون و 554 هزار ریال بابت هزینه دارو و درمان و سایر نیازهای اجتماعی بیماران کلیوی زیر پوشش از دیگر فعالیت‌های انجمن بیماران کلیوی استان در سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول