اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص نفرولوژی:

دیابت شایع‌ترین علت بروز نارسایی کلیوی یزدی‌هاست

خبرگزاری فارس: یک متخصص نفرولوژی گفت: بیماری دیابت در کشور، دنیا و یزد، نخستین علت بروز نارسایی کلیه عنوان شده است.

دیابت شایع‌ترین علت بروز نارسایی کلیوی یزدی‌هاست
محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد عملکرد و محصولات شرکت داروسازی ثامن اظهار داشت: خوشبختانه سال‌های سال با شرکت ثامن کار کردم و از ابتدای امر که این بخش خصوصی وارد دیالیز صفاقی شدند، با آنها ارتباط داشتم.
وی افزود: به نظرم نقشی که یک شرکت صنعتی خوب می‌تواند در تولید علم و بهبود وضعیت سلامت مردم همچنین بهبود وضعیت اجتماعی سلامت آنها را داشته باشد، به معنای عام و خاص در شرکت ثامن رخ داد با وجود اینکه این شرکت می‌توانست به دنبال کارهای سودآور دیگری باشد.
خاتمی خاطرنشان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم این شرکت خط تولید خود را به تولید محصولی اختصاص داد که سود چندانی نداشت اما با این اقدام کمک قابل توجهی به پیشرفت علم پزشکی در کشور کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به محرومیت بیماران کلیوی و دیالیزی در ایران از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی افزود: این شرکت در مرحله دوم کمک ارزشمندی به بیماران دیالیزی کرد.
وی همچنین با اشاره به نقش شرکت ثامن در ایجاد یک روش درمانی جدید در کشور گفت: شرکت ثامن نه تنها، تنها تولیدکننده محلول دیالیز صفاقی در کشور است بلکه به عنوان یک سیستم درمانی مدرن نیز نقش عمده‌ای در درمان بیماری‌های کلیوی داشته است.
این متخصص نفرولوژی متذکرشد: از آنجا که دیالیز صفاقی در دنیا پیشرفت‌های بسیاری کرده و متولی آن نیز در کشور ایران، شرکت داروسازی ثامن است، بنابراین انتظار می‌رود برای پیشرفت این روش درمانی و فراهم آوردن امکانات جدید، پیش‌قدم شوند و این کار خیر خود را به اتمام برسانند.
وی همچنین شایع‌ترین علت بروز نارسایی کلیوی در یزد را بیماری دیابت عنوان کرد و اظهار داشت: بیماری دیابت در کشور همچنین در دنیا نخستین علت بروز نارسایی کلیه عنوان شد و در درجه دوم، فشار خون شایع‌ترین علل نارسایی کلیه در دنیا، ایران و یزد معرفی شده است.
خاتمی خاطرنشان کرد: بیماری مادرزادی مجاری ادراری در گذشته بیماری بود که منجر به نارسایی کلیه می‌شد که خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی زود تشخیص داده شد تا منجر به نارسایی پیشرفته کلیه نشود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر تاسیس انجمن‌های مردمی و تخصصی برای حمایت از بیماران گفت: این انجمن‌ها با حمایت دولت فعالیت‌های خود را به صورت گسترده در زمینه بیماران صعب‌العلاج آغاز کنند.
سیزدهمین سمینار جهانی نفرولوژی، پیوند کلیه و دیالیز با حضور 25 مهمان خارجی به مدت سه روز در یزد برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول