اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

/اختصاصی فارس/ مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین:

ابتلای 844 نفر در قزوین به بیماری کلیوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: 844 نفر در استان قزوین مبتلا به بیماری کلیوی و زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

ابتلای 844 نفر در قزوین به بیماری کلیوی
فاطمه اشدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: 844 نفر در استان قزوین مبتلا به بیماری کلیوی هستند که این افراد زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی بوده و از این تعداد 401 نفر بیمار دیالیزی هستند.
وی ادامه داد: از مجموع بیماران دیالیزی در استان قزوین، 272 نفر در قزوین، 9 نفر در الوند، 29 نفر در بوئین‌زهرا، 23 نفر در آبیک، 10 نفر در محمدیه و 58 نفر در تاکستان هستند.
مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اضافه کرد: در استان قزوین 341 نفر از بیماران کلیوی نیز در انتظار پیوند کلیه هستند که از این تعداد 224 نفر در قزوین، 16 نفر در آبیک، 17 نفر در محمدیه، 50 نفر در تاکستان، 17 نفر در الوند و 17 نفر در بوئین‌زهرا هستند که پیوند کلیه برای این افراد باید صورت گیرد.
وی عنوان کرد: 62 بیمار کلیوی و 10 بیمار صفاقی در قزوین داریم که این بیماران از طریق مصرف دارو روند درمانی خود را طی می‌کنند.
اشدری یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش نفر بیمار کلیوی بهبود یافته در استان داشتیم و در شش ماه سال جاری نیز 51 نفر از بیماران کلیوی در قزوین و شهرستان‌ها فوت کرده‌اند.
وی با اشاره به مشکل بیماران کلیوی تصریح کرد: ناتوانی مالی برای تأمین هزینه پاداش اهدای کلیه یکی از عمده‌ترین مشکلات بیماران دیالیزی در شرف پیوند است که در حال حاضر هزینه پاداش اهدای کلیه مبلغ ۶ میلیون تومان است که از این میزان، دولت تنها یک ششم این مقدار را به بیماران مساعدت می‌کند و همین موضوع سبب شده تا بیمار شرایط دشوار سه بار دیالیز در هفته را تحمل کند.
مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآور شد: اکثر بیماران دیالیزی از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور دارو و درمان متأسفانه در برخی مواقع بیمار خودسرانه از ادامه دیالیز سر باز می‌زند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول