اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص گوش و خلق بینی در یزد:

عفونت لوزه‌ها، عوارض کلیوی به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: یک متخصص گوش و حلق و بینی در یزد گفت: در صورت بی‌توجهی به عفونت لوزه‌ها، ممکن است فرد دچار عارضه کلیوی شود.

عفونت لوزه‌ها، عوارض کلیوی به دنبال دارد
محمدحسین برادران‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه عفونت لوزه به دو صورت حاد و مزمن بروز می‌کند، اظهار داشت: عفونت حاد لوزه علائمی مانند درد گلو، تب، لرز و درد بدن دارد و با توجه به اینکه عفونت حاد لوزه‌ها می‌تواند عوارض کلیوی را به دنبال داشته باشد، برای درمان قطعی آن باید از پنی‌سیلین نیز استفاده شود.
وی در مورد عفونت‌های مزمن لوزه افزود: در این نوع عفونت فرد از کودکی با این بیماری درگیر بوده است و به دلیل عفونت‌های پی در پی، لوزه‌ها حالت سوراخ‌دار پیدا می‌کنند بنابراین در زمان عفونت، لوزه‌ها با درد همراه هستند و تب و لرز و سایر علائم حاد را ندارند.
این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: این بیماری در دوران کودکی شیوع بیشتری دارد و در بزرگسالی به دلیل افزایش ایمنی در مقابل برخی عفونت‌ها افراد کمتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.
برادران‌فر ادامه داد: این در حالی است که عفونت مزمن لوزه در بین بزرگسالان هم دیده می‌شود که می‌تواند عفونت حاد لوزه نیز به آن اضافه شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیشگیری از سرماخوردگی را یکی از راه‌های مهم پیشگیری از عفونت لوزه‌ها دانست.
وی یادآور شد: در دوره بیماری علاوه بر استفاده از آنتی‌بیوتیک باید از مایعات استفاده شود و از مصرف ترشی، ادویه‌جات و مواد غذایی سرخ کردنی نیز پرهیز شود.
وی تاکید کرد: عفونت لوزه‌ها را باید جدی گرفت و به سرعت برای درمان آن اقدام کرد زیرا  در صورت بی‌توجهی به عفونت لوزه، این بیماری تبعات و عوارض کلیوی را نیز به دنبال خود خواهد داشت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول