اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت 2.5 سال صورت گرفت؛

افزایش 70 درصدی پیوند کلیوی از بیماران مرگ مغزی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان از افزایش 70 درصدی پیوندهای کلیوی از بیماران مرگ مغزی در مدت 2.5 سال گذشته در استان زنجان خبر داد.

افزایش 70 درصدی پیوند کلیوی از بیماران مرگ مغزی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد پیوندهای کلیوی در استان زنجان از طریق بیماران مرگ مغزی صورت می‌گیرد در حالی در 2.5 قبل این درصد در حد صفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه از زمان تاسیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان زنجان 430 پیوند کلیه در استان زنجان صورت گرفته است، تصریح کرد: بیش از 60 نفر از این پیوندها در 2.5 سال گذشته و از طریق پیوند بیماران مرگ مغزی بوده است.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان به تشکیل یک هزار پرونده در سطح استان زنجان برای بیماران کلیوی خبر داد و افزود: 230 بیمار کلیوی در هفت مرکز تحت درمان خونی و سفاتی هستند.
وی از راه اندازی یک مرکز جدید در سال جاری خبر داد و افزود: 260 بیمار کلیوی نیز تحت مراقبت هستند که به مرحله دیالیز وارد نشوند.
طهماسبی با اشاره به اینکه آمار بیماران دیالیزی استان زنجان افزایش چندانی نکرده است، یادآور شد: دلیل این امر مراقبت از بیماران کلیوی قبل از مرحله دیالیز و پیوندهای کلیه است.
وی به مشکلات بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: مشکلی که به تازگی پیش آمده است افزایش قیمت برخی داروها است که در برخی داروها 2 تا 3 برابر قیمت دارو افزایش پیدا کرده است.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه کل داروهای مصرفی بیماران کلیوی به طور متوسط حدود 15 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیماران کلیوی ماهانه 50 هزار تا یک میلیون تومان برای دارو هزینه می‌کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی داروها شامل بیمه نمی‌شوند و به صورت آزاد تهیه می‌شوند، ابراز داشت: در حال مذاکره هستیم که این داروها نیز شامل بیمه شوند.
طهماسبی به مشکل دیگر بیماران کلیوی اشاره کرد و افزود: این مشکل مربوط به صدور دفترچه بیماران خاص است که در حال حاضر به صورت خانوادگی صادر شده و مبلغی نیز از بیمار دریافت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا صدور این دفترچه‌ها به قبلی بازگردد، گفت: اکثریت بیماران ما از قشر آسیب پذیر هستند.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره هزینه‌های انجمن برای بیماران گفت: انجمن هر ماه به طور متوسط از طریق کمک‌های مستمر، تابلوهای مجالس و کمک‌های مقطعی 140 میلیون ریال است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول