اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازنده دستگاه ربات آزمایشگاهی:

هیچ‌وقت به خاطر نبود قطعه‌ای کار ساخت ربات‌مان لنگ نماند

خبرگزاری فارس: سازنده دستگاه ربات آزمایشگاهی حاضر در دومین المپیاد رباتیک دانشجویان ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: دنیای رقابتی کنونی تحریم‌ها را بی‌معنی کرد و هیچوقت به خاطر نبود قطعه‌ای کار ساخت ربات ما لنگ نشد.

هیچ‌وقت به خاطر نبود قطعه‌ای کار ساخت ربات‌مان لنگ نماند
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد صادق دیاحسین بعدازظهر امروز در حاشیه  دومین المپیاد رباتیک پیام نور کشور در محمود آباد در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دستگاه لایه‌نشان غوطه‌وری در آزمایشگاه‌های نانو کاربرد دارد، اظهار داشت: این ربات جسم را با زمان تعیین شده وارد محلول می‌کند.
وی تصریح کرد: این دستگاه کاملا صنعتی است و نمونه اولیه این دستگاه با تجهیزات کمتری ساخته شده بود به دانشگاه شهید چمران اهواز فروخته شد.
سازنده ربات آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: مشابه این دستگاه در انگلیس ساخته شده با این تفاوت که این دستگاه کاملا دیجیتال است و نوع انگلیسی این دستگاه به صورت آنالوگ است.
دیاحسین که از دانشگاه پیام نور اهواز در این دوره از المپیاد رباتیک کشور شرکت کرد، خاطرنشان کرد: با کمک پنج نفر از دوستان خودم به نام‌های محمد حسین فایضی، سعید ذاکر نوروزی، بهنام آل کجباف و امین مردانی در این دوره از رقابت‌ها حضور یافتیم و برای ساخت ربات آزمایشگاه حدود یک سال با دوستانم همکاری کردیم.
وی درباره جایگاه رباتیک کشور در سطح مسابقات جهانی یادآور شد: ایرانی‌ها با توجه به استعداد مناسبی که دارند در هر رشته و مسابقه‌ای که ورود پیدا می‌کنند، موفق ظاهر می‌شوند.
این فعال دانشجویی به ساخت چندین ماهواره در کشور اشاره کرد و بیان داشت: متخصصان کشور ما با ساخت چندین ماهواره نشان دادند که در هر زمینه‌ای که ورود پیدا کنند موفق ظاهر می‌شوند.
سازنده ربات آزمایشگاهی درباره بحث تحریم‌ها یادآور شد: دنیای رقابتی کنونی تحریم‌ها را بی‌معنی کرد و هیچوقت به خاطر نبود قطعه‌ای کار ساخت ربات ما لنگ نشد.
دیاحسین در مورد کارهای پژوهشی تاکید کرد: کارهای پژوهشی در ایران بسیار دیر شروع می‌شود و این در حالی است که بسیاری از کارهای پژوهشی که از ایده تبدیل به پروژه می‌شود در مقطع کارشناسی شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان ایرانی در مقطع دبیرستان نیز توانایی کارهای پژوهشی را دارند.
سازنده دستگاه ربات آزمایشگاهی دیگر کارهای ساخته شده تیم پنج نفره‌اش را ساخت موتور پالس جت اعلام و یادآور شد: همه تلاش گروه این است که در ساخت قطعاتی وارد شویم که ممکن است کشور به خاطر نبود آن دچار چالش شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول