اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی:

گوشت قرمز وارداتی حلال است / توصیه و هشدار جدی به مردم

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: تمام گوشت‌های قرمز وارداتی از طریق مبادی قانونی حلال بوده چرا که با ذبح شرعی و رعایت اصول بهداشتی بسته‌بندی شده‌اند.

گوشت قرمز وارداتی حلال است / توصیه و هشدار جدی به مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی عصر امروز در جلسه مشورتی رؤسای دفاتر ولی فقیه در ادارات دامپزشکی شمال‌غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند چرا که تمام کشتارهای وارداتی به ویژه گوشت قرمز حلال، پاک و بدون بیماری‌های خاص است.
وی به شایعات متعدد در غیرقانونی بودن و ذبح نشدن شرعی گوشت‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور 600 کشتارگاه دام و طیور فعال است که در همه آنها با به کارگیری ناظران شرعی، نظارت‌های مستقیم و مستمر بر امر کشتار انجام می‌شود.
لیاقتی هدف از این گردهمایی را آشنایی مسئولان و مدیران دفاتر نظارت‌های شرعی سازمان دامپزشکی اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل از جمله استان‌هایی است که به شدت پایبند مسایل شرعی در کشتار به ویژه در مسئله ذبح است.
این مسئول خاطر نشان کرد: مردم استان اردبیل با خیالی آسوده و خاطری جمع گوشت عرضه شده در بازار به ویژه قصابان را تهیه کنند چرا که این کشتارها و گوشت عرضه شده مطهر، پاک و سالم است.
وی اهمیت موضوع نظارت بر ذبح حیوانات را یادآور شد و تصریح کرد: بدون توجه به ذبح شرعی و اصول مقررات بهداشتی خوردن گوشت هر حیوانی حرام است و باید مسلمانان به قوانین و مقررات ذبح شرعی و دینی توجه کنند.
به گزارش فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی به نزدیکی عید قربان و کشتارها خارج از ضوابط قانونی و کشتارگاهی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن عید قربان برگشت حجاج از بیت‌الله‌الحرام و ماه محرم از تمام مردم کشور استدعا داریم در کشتار خود در این مناسبت‌ها هماهنگی‌های لازم را با مسئولان و روحانیان ذبح شرعی و مصرف بهداشتی گوشت‌های کشتار شده داشته باشند تا مبادا گرفتار برخی بیماری‌ها و یا ناپاکی‌ها شوند.
وی گفت: اگر کشتاری نیز در منازل، کوچه‌ها پیش پای حجاج و یا جلوی دستجات عزاداری ذبح می‌شود باید با دقت و نظارت مسئولان ذبح شرعی باشد تا در این اقدام شبهه و خللی به وجود نیاید.
لیاقتی افزود: در کنار توجه و نظارت دقیق بر ذبح شرعی نباید در کوچه‌ها و خیابان‌ها با ذبح گوسفند و یا دیگر حیوانات جوی خون به راه انداخته و زمینه کثیف شدن کوچه‌ها و معابر را فراهم کنیم و مبادا عزاداران با کفش‌های خون‌آلود وارد خانه خدا شده و یا بخواهند با این خونی که ریخته شده است در مراسم سوگواری و عزاداری در مکان‌های پاک و مقدس حضور پیدا کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی به فعال بودن بیش از صدها روحانی آگاه در این زمینه برای نظارت بر ذبح‌های قانونمند و دارای مجوز اشاره کرد و اظهار داشت: ما معتقدیم در تمام مناطق مقررات ایمنی، بهداشتی و شرعی در کشتارها رعایت شده تا در چرخه مصرف گوشت‌های آلوده وارد نشود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول