اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری آزمون سنجش مهارت در 115 حرفه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آزمون سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای در 115 حرفه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون سنجش مهارت در 115 حرفه
حمیدرضا خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این آزمون برای هفتمین‌بار است که در استان برگزار می‌شود و بیش از هشت هزار و 353 نفر از کارآموزان و جوانان جویای کار استان فردا جمعه 25 آذر ماه در این آزمون شرکت می‌کنند.
وی افزود: در این مرحله از آزمون‌ها که در 15 حوزه امتحانـی صورت می‌گیرد، 59 درصد را مردان و 41 درصد آزمون‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند.
خانپور ادامه داد: برای برگزاری سالم این آزمون، مسئولان عوامل اجرایی مشخص شده و کارآموزان پس از قبولی در آزمون کتبی در یک برنامه‌ریزی سریع برای سنجش مهارت عملی به کارگاه‌های آموزش استان معرفی می‌شوند و کمتر از یک ماه گواهینامه مهارت بر اساس استانداردهای بین‌المللی برای کارآموزانی که نمره قبولی را کسب کنند صادر می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 32 هزار گواهینامه و پروانه مهارت فنی و حرفه‌ای صادر شده است.
وی در ادامه با تاکید بر آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار گفت: تغییر و تحول در الگوی آموزشی از اهداف و اولویت‌های اساسی این سازمان است که نظام استاد و شاگردی نوین یکی از این تغییرات در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.
خانپور اضافه کرد: در راستای کیفی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری اطلاعات سعی شده اصلاح در روش‌ها و فرآیندها به وجود آید و سیستم آموزشی متحول شود.
این مسئول ارتقاء و توانمندسازی زنان در حوزه‌ آموزشی مهارتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به مردم مناطق محروم از سیاست‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای آموزش و توانمندسازی زنان است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و تعیین اهداف راهبردی از مسائل مهمی است که باید در آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد چرا که بدون طراحی و برنامه‌ریزی جامع نمی‌توان در زمینه مهارت و فناوری موفق شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول