اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

تصویب آیین‌نامه نظام جامع آموزشی مهارت و فناوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آیین‌نامه نظام جامع آموزشی مهارت و فناوری در این استان به تصویب رسید.

تصویب آیین‌نامه نظام جامع آموزشی مهارت و فناوری
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمیدرضا خانپور صبح امروز در نشست ماهانه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نظام جامع آموزشی مهارت و فناوری پس از دو سال کار کارشناسی آیین‌نامه آن تهیه و در آبان امسال تصویب و برای اجرا ارسال شد.
وی افزود: نیروهای انسانی جویای کار در چار چوب این آیین‌نامه، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را براساس استاندارد و کیفیت بالای آموزشی طی کرده و برای آغاز فعالیت کاربردی و مهارتی وارد بازار کار می‌شوند.
خانپور با اشاره به اهداف تهیه این آیین‌نامه گفت: نظام آموزش مهارت و فناوری با هدف ارتقا و انتقال دانش کار و فناوری، به هنگام کردن مهارت‌های شغلی، افزایش مستمر و فرایند بهره‌وری، جامع بودن و انسجام در سیاستگذاری، گسترش نظارت و پشتیبانی در تمامی سطوح تحصیلی آموزش‌های رسمی و تکمیلی بین سطوح، طراحی و اجرا شده است.
این مسئول ادامه داد: تربیت و افزایش کارآیی، اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر براساس نیاز بازار، ارتقای سطح فرهنگ مهارت‌آموزی و نهادینه کردن فرهنگ کسب و کار مبتنی بر استعداد، دانش، ذوق، مهارت، فناوری و تخصص و توانایی با رویکرد ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهداف این آیین‌نامه نظام جامع آموزش مهارت و فناوری است.
وی تصریح کرد: در نظام جامع آموزش مهارت و فناوری به اخلاق حرفه‌ای در کار و فراهم کردن زمینه‌ها و بسترهای لازم برای ارائه آموزش مادام‌العمر افراد جامعه در حوزه‌های تخصصی شغلی تأکید شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان تجمیع دوره‌های آموزشی تکمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل‌سازی با دوره‌های رسمی از ماموریت‌های نظام جامع ملی مهارت و فناوری است و حمایت جدی همه مسئولان در اجرایی شدن این آئین‌نامه را می‌طلبد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول