اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

آموزش‌های مهارتی امید بزرگی برای اشتغال است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس‌ گفت: آموزش‌های مهارتی و تکنیک در مراکز فنی و حرفه‌ای امید بزرگی برای ایجاد اشتغال است.

آموزش‌های مهارتی امید بزرگی برای اشتغال است
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیدکاظم دلخوش عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان این شهرستان با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه تخصصی علوم و ارتقای فضای شغلی جوانان، اظهار کرد: باید تلاش، پشتکار و همکاری مردم و مسئولان در زمینه ارتقای فضای شغلی بیشتر شود.
وی گیلان را دروازه فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به این موضوع، شاهد وجود جوانان بیکار زیادی برای یافتن شغل و حرفه مناسب در این استان هستیم.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس مهم‌ترین راه‌های دستیابی آسان به شغل و حرفه مناسب در کشور ‌به‌ویژه در گیلان را حضور در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: آموزش‌های مهارت و تکنیک در مراکز فنی و حرفه‌ای امید بزرگی برای ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به عدم استفاده درست از ظرفیت‌ها و امکانات گیلان عنوان کرد: ساماندهی سواحل دریای خزر، استفاده بخش خصوصی از مناظر و ایجاد فضای گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تالاب مانند آب درمانی، لجن درمانی و به‌کارگیری نیزارها از جمله امتیازهای مهم برای گیلان محسوب می‌شوند.
دلخوش، خواستار استفاده بهتر و بیشتر از این امکانات و ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال و صنعت گردشگری گیلان شد.
وی با بیان اینکه وجود جمعیت بیکار کشور در راس مشکلات مسئولان و مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: گیلان بالاترین جمعیت باسواد بیکار در کشور را دارد.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، کمبود زمین به میزان جمعیت را از مهم‌ترین دلایل افزایش بیکاری در این استان برشمرد و افزود: با این میزان جمعیت و مساحت اراضی اندک، والدین قادر به فراهم‌سازی شغل برای فرزندان خود نبوده و در نتیجه شاهد افزایش سطح بیکاری در جمعیت توانمند استان هستیم.
وی تصریح کرد: به‌کارگیری درست و استفاده از ظرفیت‌های موجود در گیلان نظیر دریا و تالاب به ایجاد ده‌ها هزار شغل در کشور منجر می‌شود.
دلخوش، صنعت گردشگری در دنیا را جایگزین صنعت نفت برشمرد و اظهار کرد: تمام کشورهای دنیا با سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌ها خود سالانه سرمایه کلانی را از صنعت گرشگری به دست می‌آورند.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی و سالم‌سازی دریا در اختیار وزارت کشور است، بیان کرد: انجام این طرح با نابسامانی‌ها و دخالت‌های زیاد بخش‌های اداری همراه است که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، راه دیگر کاهش فضای بیکاری را ایجاد مراکز بیشتر دانشگاهی ذکر و عنوان کرد: صومعه‌سرا نخستین و بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی در کشور است.
وی وجود دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، پارک علم و فناوری و ایجاد مرکز علمی‌کاربری را از جمله مراکز دانشگاهی حاضر در صومعه‌سرا عنوان کرد.
دلخوش بهینه‌سازی و بهره‌وری از علوم و فنون روز و استفاده از صنعت چوب را از دیگر موارد پیشنهادی در راستای برطرف‌سازی معضل بیکاری در گیلان اعلام کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول