اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

163 تبعه بیگانه در اصفهان آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: تا کنون 163 نفر از اتباع بیگانه ساکن در اصفهان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند و حضور این افراد در دوره‌های فنی و حرفه‌ای منوط به صدور کارت اقامت و مجوز قانونی است.

163 تبعه بیگانه در اصفهان آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان عباس مهدیان پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ منعقد شده میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سازمان ملل متحد اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای رسیدگی به پناهندگان کشور منعقد شده و در این تفاهمنامه به آموزش اتباع خارجی ساکن در خاک ایران تأکید شده است.
وی به اهداف آموزشی این سازمان اشاره کرد و افزود: آموزش و اشتغال کارجویان در بخش صنعت و اصناف از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به ابلاغ پیگیری آموزش مهارت پناهندگان داخل کشور به استان‌ها تصریح کرد: در اصفهان نیز با توجه به وسعت و گستردگی استان آموزش تعدادی از پناهندگان در حرفه‌های نازک دوز زنانه، گلیم‌بافی، تعمیر‌کار برق خودرو، جوشکاری و خیاطی و برخی دیگر از رشته‌های آموزشی این اداره پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر متقاضیان برای حضور در این دوره‌های آموزشی از خواهران هستند، اضافه کرد: از اتباع افاغنه درصد بسیاری از پناهندگان زیر پوشش این طرح را تشکیل می‌دهند و بیشتر این دوره‌ها در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و نجف‌آباد برگزار شده است.
مهدیان به زمان اجرای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: دوره‌های آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای برای اتباع بیگانه با توجه به اینکه اجرای آن به عنوان یک فعالیت بین‌المللی محسوب می‌شود از ابتدای سال میلادی آغاز می‌شود و این فعالیت در اصفهان تا پایان سال میلادی جاری ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان این اداره به دنبال پیگیری در راستای اجرای فعالیت مشابه این طرح برای سال آینده هستند، تاکید کرد: برگزاری آموزش‌های مهارتی برای پناهندگان ساکن در اصفهان در هر سال از مهم‌ترین اهداف این اداره است.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون 163 نفر از اتباع بیگانه ساکن در سراسر استان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی این افراد در داخل کشور و در خارج از کشور کاربرد دارد، گفت: این آموزش‌ها برای این افراد در کشور خودشان کاربرد بیشتری دارد و تمام این آموزش‌ها با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نیاز‌های موجود در راستای اشتغال این افراد در کشور مربوطه به آنها ارائه می‌شود.
مهدیان اظهار داشت: این نیاز سنجی در تمام کشور انجام شده است و برنامه‌ریزی‌های موجود در این زمینه بر اساس اشتغال اتباع بیگانه در کشور خودشان صورت گرفته است.
وی به شرایط برخورداری این افراد از این آموزش‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی این فعالیت‌ها در راستای قوانین و مقررات موجود در راستای حضور اتباع بیگانه در کشور انجام می‌شود.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاع‌رسانی در راستای این موضوع در سطح استان توسط مسئولان مربوطه انجام شده است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه توسط استانداری و دفتر امور اتباع بیگانه صورت می‌گیرد.
وی به مشاور‌ه‌های این اداره در راستای اطلاع از توانایی‌های اتباع بیگانه برای حضور در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های مهارتی محدودیت سنی ندارد اما با توجه به اینکه این افراد به دنبال شغل و درآمد در سطح استان هستند، افراد متقاضی حضور در این طرح به صورت معمولی در سنین 19 تا 25 سال قرار دارند.
مهدیان با اشاره به اینکه صدور گواهینامه مهارتی برای این افراد تاکید کرد: پس از پایان دوره‌های فنی و حرفه‌ای تمامی این افراد گواهینامه مهارتی این اداره را دریافت می‌کنند و آموزش مهارتی اتباع بیگانه منوط به وجود مجوز قانونی است.
وی با بیان اینکه اتباع بیگانه برای دریافت آموزش‌های مهارتی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: تمامی آزمون‌های مهارتی این سازمان بر اساس رعایت استاندارد‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و این آزمون‌ها در یک زمان برای اتباع ایرانی و اتباع بیگانه ساکن در اصفهان برگزار می‌شود.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: آموزش‌های ارائه شده به اتباع بیگانه باید با توجه به نیاز‌های این افراد در زمینه اشتغال به آنها ارائه شود و برگزاری این دوره‌ها با استقبال بسیار این افراد مواجه شده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول