اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال آلودگی دو روز پایانی هفته اصفهان؛

واحدهای صنعتی اصفهان ظرفیت تولید خود را کاهش می‌دهند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال آلودگی دو روز پایانی هفته در استان اصفهان واحدهای صنعتی اصفهان ظرفیت تولید خود را در این روزها کاهش می‌دهند.

واحدهای صنعتی اصفهان ظرفیت تولید خود را کاهش می‌دهند
بهمن پرویزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اقدامات اجرایی شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در دو روز آلوده اصفهان، اظهار داشت: پیگیری‌ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای کاهش فعالیت‌های کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان اصفهان از امروز آغاز شده است.
وی ادامه داد: این سازمان در پی هشدار مدیریت بحران استانداری اصفهان به تمامی واحدهای تولیدی اعلام کرده است تا ظرفیت‌های تولید خود را در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته کاهش دهند تا اقدامات آنها در راستای اهداف زیست‌محیطی قرار گیرد.
 
*‌ کارگاه‌های گچ، شن و ماسه اصفهان کاملاً تعطیل‌ هستند
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از سوی این کارخانه‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد، اظهار داشت: بیشتر واحدهایی که در این راستا هماهنگی با آنها صورت گرفته است کارگاه‌های ریخته‌گری، آجرپزی و واحدهای شیمیایی است.
وی ادامه داد: واحدهای گچ‌بری از جمله مواردی بودند که آلودگی‌های فراوانی را در پی داشتند اما اکنون به دلیل عدم توانایی در تأمین مواد اولیه مانند کارگاه‌های شن و ماسه کاملاً غیرفعال هستند.
 
*‌ تنها 30 درصد کوره‌های آجر اصفهان نوسازی شدند
پرویزی در پاسخ به این پرسش فارس که واحدهای آجرپزی که همواره با مشکلاتی در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی روبه‌رو بوده‌اند، در حال حاضر چه میزان خود را با استانداردهای کاهش آلودگی هوا وفق داده‌اند، گفت: به منظور رفع مشکلات واحدهای آجرپزی، سه راهکار جابه‌جایی، بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار تعریف شده است که تاکنون علاوه بر 30 درصد آمار قبلی برای نوسازی واحدهای آجرپزی تنها 10 واحد دیگر به جرگه واحدهایی که خود را با شرایط روز تطبیق داده‌اند، وارد شده‌اند.
وی با بیان اینکه در صورتی که واحدهای آجرپزی سوخت خود را تغییر داده و از مواد اولیه کمتر آلاینده استفاده کنند، امکان ادامه حیات آنها بدون جابه‌جایی وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از شیل به عنوان ماده اولیه واحدهای آجرپزی از دیگر اقداماتی است که باید مد نظر این واحدها قرار گیرد.
 
*‌ واحدهای بزرگ فولادی اصفهان هم تولید خود را در پایان هفته کاهش می‌دهند
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه از نبود تسهیلات برای پرداخت به واحدهای آجرپزی برای نوسازی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 400 واحد آجرپزی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که تنها 30 درصد از آنها اقدام به نوسازی کرده‌اند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای بزرگ فولادی استان مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و پالایشگاه اصفهان نیز مشمول کاهش فعالیت‌های خود در این دو روز آلوده اصفهان قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: به طبع این واحدها نیز بر اساس دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت خود را با شرایط این دو روز وفق می‌دهند.
 
*‌ تعطیلی کوره‌های ذوب‌آهن شایعه است
پرویزی در ادامه به اقدام مثبت پالایشگاه اصفهان برای کاهش ورود گوگرد به هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دو روز آلودگی هوای اصفهان که در سراسر کشور هم حاکم است در روزهای پایانی هفته قرار گرفته است، خود به خود فعالیت واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.
وی همچنین در واکنش به این پرسش که آیا تمامی کوره‌های ذوب‌آهن هم‌اکنون فعال هستند، افزود: ذوب‌آهن طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است اما تمام کوره‌های آن در حال حاضر فعال هستند و تعطیلی آنها شایعه‌ای بیش نیست.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول