اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی، تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و افزایش پوشش بیمه‌ای برای نیروهای کار و تولیدات صنایع دستی را از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی طی سال‌های اخیر دانست.

تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی
 به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در بازدید از یک کارگاه  فعال ورنی‌بافی روستای "آبش‌احمد" شهرستان کلیبر به عنوان مرکز پژوهش و طراحی بافته‌های داری اظهار کرد: برای حضور در بازارهای جهانی، فعالان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیازمند پشتیبانی و حمایت‌های بیشتر هستند.
وی آثار مختلف صنایع دستی را حاوی پیام‌های فرهنگی فراوانی دانست و افزود: این هنرها می‌توانند معرف شایسته و مناسبی برای فرهنگ و آداب و پیشینه منطقه باشند.
بیگی با اشاره به اهمیت ورنی‌بافی به عنوان یکی از منحصر به‌فردترین رشته‌های صنایع دستی استان در صادرات گفت: اقدامات موثر سازمان میراث فرهنگی برای زنده نگاه داشتن این هنر بومی قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بافندگان و هنرمندان این رشته عنوان کرد: مشکلات هنرمندان ورنی‌باف باید دقیق‌تر بررسی و نقاط ضعف شناسایی شده و هنرمندان این حوزه‌ها بیش از پیش تقویت شوند که تلاش‌های خوب و موثری هم توسط دولت انجام شده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی مرکز پژوهش و طراحی بافته‌های داری را پشتیبانی برای مشاغل خانگی دانست و بیان کرد: فعالیت این مرکز در آموزش افراد در زمینه نقشه و طرح و پژوهش بر روی ورنی و قالی قابل تقدیر است.
بیگی همچنین برای افزایش اشتغال‌زایی و گسترش فضای این مرکز برای فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای اخذ تسهیلات بانکی را به مجموعه مرکز پژوهش و طراحی بافته‌های داری قول مساعد داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: صنایع دستی هنگامی که با توسعه صنعت گردشگری همراه می‌شود سهم شایسته و در خور توجهی در اقتصاد کشور و معرفی هنر ایرانی و زندگی اقتصادی و حیات فرهنگی ما دارد.
بیگی با تاکید بر لزوم توسعه هنرهای صنایع دستی در زادگاه آن به عنوان پلی برای زنده نگاه داشتن هنر بومی گفت: با استقرار کارگاه‌های صنایع دستی در روستا و شهرهای تولیدکننده، بسترهای لازم برای ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد ایجاد می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حذف نگاه صرفاً تجاری و کاسب کارانه به این صنعت، خاطرنشان کرد: حمایت از توسعه کارگاه‌های تولیدی از طریق اعطای تسهیلات اعتباری و حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به نحوی که منافع حاصله عاید خالقین این آثار ماندگار بشود، ضرورت دارد.
 
* امنیت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و افزایش پوشش بیمه‌ای برای نیروهای کار
بیگی تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی و افزایش پوشش بیمه‌ای برای نیروهای کار و تولیدات صنایع دستی را از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی طی سال‌های اخیر دانست و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، سالانه و نیز بازارهای مکاره موجب جذب بیش از پیش توریست‌های خاص برای فروش آثار صنایع دستی شده است.
وی اظهار کرد: در اقصی نقاط کشور و با توجه به تنوع اوضاع اقلیمی و جغرافیای انسانی اقتصادی آذربایجان‌شرقی باید نگاهی عمیق و همه جانبه نسبت به توسعه این صنعت و ضرورت توجه به هنرهای سنتی و بومی بیش از پیش معطوف شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول