اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری پروژه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی و معدنی خبر داد:

گازرسانی به 87 درصد واحدهای صنعتی و معدنی

خبرگزاری فارس: مجری پروژه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی و معدنی گفت: هم‌اکنون 87 درصد از واحدهای صنعتی و معدنی موجود در کشور زیر پوشش شبکه گازرسانی هستند.

گازرسانی به 87 درصد واحدهای صنعتی و معدنی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جعفر صادقی در بازدید از شهرک بزرگ صنعتی شیراز اظهار داشت: با آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای بهره‌مندی واحدهای صنعتی و معدنی از انرژی گاز انجام شده و با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مناسب بودن قیمت گاز در مقایسه با سوخت‌های دیگر روند گازرسانی شتاب گرفته است.
وی افزود: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی تا دو سال پیش 67 درصد از شهرک‌های صنعتی کشور زیر پوشش شبکه گاز بودند که این میزان در دو سال گذشته و با تسریع در انجام فعالیت‌ها با افزایش 20 درصدی به 87 درصد رسیده است.
مجری پروژه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی و معدنی کشور با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از 300 میلیارد ریال از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح‌های گازرسانی در سطح کشور در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات به تناسب استان‌های کشور توزیع و تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: با به بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی درحال انجام، میزان بهره‌مندی واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از آغاز تا پایان امسال به بیش از 90 درصد می‌رسد.
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه با اشاره به واگذاری امور اصناف تولیدی به این سازمان اضافه کرد: تا پیش از این اصناف تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در زون‌های کارگاهی و خدماتی به صورت متمرکز مستقر می‌شدند اما با توجه به این ادغام و وسعت حوزه کار اصناف، مقرر شده است که در طراحی شهرک‌های صنعتی در هر زون‌بندی برای اصناف مربوط به آن مکان‌یابی شود.
وی با تاکید بر اینکه بستر استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فراهم است ادامه داد: در زون‌های (منطقه‌بندی) هشت‌گانه شهرک صنعتی شامل صنایع فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک، کانی غیر فلزی، سلولزی، مواد غذایی، نساجی و خدماتی برای استقرار صنوف تولیدی مربوط به آن زون مکان‌یابی و جانمایی می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول