اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن استان آذربایجان‌شرقی:

مهدکودک قرآن همچنان در انتظار مجوز اداره کل بهزیستی است

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن استان آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات لازم برای تاسیس مهدکودک قرآنی آغاز شده و به علت عدم همکاری و سخت‌گیری اداره کل بهزیستی استان هیچ‌ یک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.

مهدکودک قرآن همچنان در انتظار مجوز اداره کل بهزیستی است
حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 67 موسسه قرآنی در شهرها و 120 خانه قرآن در روستاهای آذربایجان‌شرقی فعال هستند که تحت حمایت، نظارت و هدایت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی قرار دارند.
وی افزود: خانه قرآن در روستاها طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور منعقد شده از ادارات کل تبلیغات اسلامی مجوز گرفته و حمایت نرم‌افزاری می‌شوند ولی در بخش سخت‌افزاری از طرف وزارت کشور حمایت می‌شوند.

دریافت گواهینامه توسط 47 هزار قرآن‌آموز
اسکندری با بیان اینکه تا پایان امسال 47 هزار قرآن آموز گواهینامه در سطح استان دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف سنی موفق شده‌اند گواهینامه قرآن‌آموزی را که شامل 9 مرحله قرائت و مفاهیم است دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: قرآن‌آموزان پس از طی 9 مرحله دوره‌های لازم تخصصی را برای تامین کادر مجرب تدریس طی می‌کنند.
اسکندری با اعلام اینکه امسال میزان جذب قرآن‌آموز در موسسات 20 درصد نسبت به سال قبل رشد یافته است، یادآور شد: قرآن‌آموزان در هر مرحله بیش از 40 ساعت آموزش می‌بینند و پس از دریافت 360 ساعت آموزش موفق به دریافت تمام گواهینامه‌ها می‌شوند.
رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، درباره علت تعطیل شدن مهدکودک قرآن در تبریز گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن و بهزیستی کشور منعقد شده بود، اقدامات لازم برای تاسیس مهدکودک قرآنی آغاز شد و به علت عدم همکاری و سخت‌گیری اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی هیچ‌یک از موسسات قرآن موفق به گرفتن مجوز نشده است.
وی افزود: طبق تفاهمنامه وظیفه ما تامین اساتید لازم برای آموزش قرآن بود و باز هم حاضریم اگر اداره کل بهزیستی همکاری کند اقدامات لازم را برای آغاز به کار آن متقبل شویم.
اسکندری، وجود مهدکودک قرآن را نیاز جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان ارشد استان این امر محقق شود.
وی همچنین در خصوص آموزش قرآن در دوره ابتدایی و کیفیت آن گفت: آموزش قرآن به دانش‌آموزان باید به شیوه درست و توسط نیروهای متخصص صورت گیرد و به نظر نمی‌رسد یک معلم بتواند از عهده این کار برآید و توصیه می‌کنیم اداره کل آموزش و پرورش استان از توان 700 نیروی متخصص در این زمینه استفاده کند.
اسکندری تصریح کرد: دارالقرآن استان موفق شده است شش سال پیاپی رتبه برتر کشوری را کسب کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول