اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از بی‌توجهی به اخطارهای مکرر؛

دیوارهای اراضی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی برچیده شد

خبرگزاری فارس: به علت رعایت نکردن حریم طرح تفضلی، دیوارهای اراضی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به وسیله شهرداری منطقه 9 برچیده شد.

دیوارهای اراضی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی برچیده شد
حسین مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به علت قرار گرفتن دیوارهای اراضی دانشگاه علوم پزشکی در حریم طرح تفضیلی که مانعی برای ساخت و احداث بولوار ذکریا بود پس از اخطارها و مکاتبات مختلف و بی‌اعتنایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات قلع بنای این دیوارها صورت گرفت.
معاون اجرایی شهرداری منطقه 9 اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه مجوزی درباره پروانه‌های ساختمانی و دیوارکشی این اراضی و اخذ حق و حقوق شهرداری انجام نداده است و ادعا دارد که زمین اجاره‌ای آنها از آستان قدس رضوی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است و شهرداری باید خسارت پرداخت کند.
وی اظهار داشت: طی مکاتباتی که بین شهرداری منطقه 9 و آستان قدس رضوی صورت گرفت، سازمان املاک آستان قدس رضوی اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی موظف است حریم طرح تفضیلی را رعایت و پس از عقب‌نشینی دیوارها، این سازمان اصلاح سند این اراضی را انجام می‌دهد.
مختاری با بیان ادعای دانشگاه علوم پزشکی  مبنی بر در اختیار داشتن زمین اجاره‌ای آستان قدس رضوی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مدعی است که در صورت عقب‌نشینی شهرداری باید حق و حقوقی به این دانشگاه بپردازد که براساس قوانین طرح تفضیلی، دانشگاه علوم پزشکی هیچ حق و حقوقی در این خصوص ندارد.
معاون اجرایی شهرداری منطقه 9 با اشاره به ساخت و سازهای بدون مجوز این دانشگاه افزود: پس از این اتفاقات و ارسال چند نامه و اخطاریه و به علت تمکین نکردن دانشگاه علوم پزشکی از قوانین در اوایل آذرماه به دلیل نداشتن مجوز ساخت و ساز شهرداری، بیمارستان اکبر و امداد و نجات را پلمب کردیم.
مختاری ادامه داد: پس از این پلمب و با درخواست استانداری و برگزاری یک جلسه با حضور نمایندگان استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی رفع پلمب این بیمارستان‌ها به صورت موقت انجام شد.
وی افزود در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی موظف شد ظرف یک ماه ضمن عقب‌نشینی دیوارهای این اراضی، مجری ذی‌صلاحی را نیز جهت تعیین و تکلیف این ساخت و سازها مشخص کند که متاسفانه  پس از یک ماه این اقدامات از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت نگرفت.
معاون اجرایی شهرداری منطقه 9 با بیان قوانین شهرداری در طرح تفضیلی اظهار داشت: هر ملکی که در طرح‌های تفضیلی قرار دارد باید تا حریم طرح تفضیلی عقب‌نشینی کند اما دانشگاه علوم پزشکی پس از این جلسه نیز با بیان ادعاهای قبلی خود اعلام کرد به علت اینکه نمی‌تواند حق و حقوقی از آستان قدس رضوی بگیرد باید این حق و حقوق توسط شهرداری پرداخت شود.
مختاری تصریح کرد: با محرز شدن تخلف دانشگاه علوم پزشکی و قرار گرفتن حدود دو هکتار از این اراضی در حریم طرح تفضیلی این پرونده به کمیسیون ماده 100 ارسال و این کمیسیون نیز رای قلع بنا را صادر کرد.
وی اظهار داشت: طبق قوانین و با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیون تومان تمام این دیوارهای پیش‌ساخته اراضی از محل  برچیده و به صورت سالم در اختیار خود دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول