اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد:

تنها شهرداری مشهد دارنده رتبه سازمان پاک در کشور است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: شهرداری مشهد تنها شهرداری کشور است که دارای رتبه برتر در سلامت اداری است.

تنها شهرداری مشهد دارنده رتبه سازمان پاک در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلام‌عباس شکاری اظهار داشت: طبق فراخوان یک ماه گذشته کمیسیون سلامت اداری که محوریت آن قوه قضاییه است تمام دستگاه‌های دولتی موجود در ایران برای اینکه در خصوص میزان سلامت اداری رتبه‌بندی شوند باید مدارک و مستندات خود را ارسال کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: براساس این فراخوان 54 دستگاه دولتی مستندات خود را ارسال کردند که از این مقدار مستندات 28 دستگاه مورد قبول واقع شد. 
وی ادامه داد: در بررسی مستندات این دستگاه‌ها شهرداری مشهد به عنوان تنها شهرداری در کشور توانست رتبه برتر را در ارتباط با سلامت اداری کسب کند. 
شکاری اظهار داشت: در این رتبه‌بندی شهرداری مشهد به همراه 16 دستگاه دیگر توانست در رتبه سازمان پاک قرار گیرد و 12 دستگاه دیگر نیز در رتبه سازمان متحد و همراه جای گرفته‌اند.
شکاری در خصوص تعریف سلامت اداری اظهار داشت: سلامت اداری وضعیتی است که تمامی عوامل یک سازمان قابلیت تامین اهداف سازمان را به نحو مطلوبی داشته و بتوانند انحراف از هنجارهای اداری و قانونی و موانع اهداف سازمانی را در اسرع وقت شناسایی و تدابیر لازم را برای رفع آنها لحاظ نمایند.
وی در خصوص مولفه‌های سلامت اداری اظهار داشت: مولفه‌های متعددی در سلامت اداری تاثیر دارند که از مهمترین آنها آموزش، شفاف‌سازی سازمانی، شناسایی و کشف گلوگاه‌های فسادخیز، ایجاد سیستم‌های نظارتی، ساختار اداری، تکریم ارباب‌رجوع، بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد نظام ارزیابی عملکرد سازمان است.
شکاری با بیان اینکه سلامت اداری صفتی کیفی در سازمان است که میزان هم‌راستایی در تحقق منافع فردی، سازمانی و ملی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: کسب شناخت نسبت به آستانه و میزان سلامت اداری و گستردگی ابعاد آن می‌تواند منجر به شناخت علمی و مبارزه جدی با ریشه‌ها، مصادیق و مظاهر فساد اداری برای صیانت از سلامت اداری ضرورتی اداری و سازمانی محسوب شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری مولفه‌های تاثیرگذار متعددی در ارتقا سلامت اداری وجود دارد اظهار داشت: از جمله عوامل اداری و مدیریتی موجود در شهرداری که در سلامت اداری تاثیرگذار است می‌توان به فرهنگ سازمانی قوی، امنیت شغلی و عدم پیچیدگی اشاره کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خصوص عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موجود در شهرداری که در سلامت اداری تاثیرگذار است، تصریح کرد: وجدان کاری، انضباط اجتماعی و... از جمله این عوامل است.
شکاری اظهار داشت: شهرداری مشهد در زمینه تقویت قانون‌گرایی، پاسخ‌گویی یکسان به عموم مردم و مراجعان و تکریم آنها عملکرد خوبی داشته است و از طرفی در مورد اعمال نظارت و کنترل، حفظ روابط سالم کارمند در انجام وظایف، محوله و جلوگیری از ضرر و زیان دولت و بیت‌المال به خوبی عمل کرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری مشهد به خوبی شاخص‌های سلامت اداری دستگاه را سالانه به طور مطلوبی سنجش می‌کند ادامه داد: در کنار همه این موارد شهرداری مشهد از لحاظ فعال کردن هیئت‌های بدوی و تجدید نظر در رسیدگی به شکایات مردم از کارکنان نیز دارای عملکرد خوبی است و در این زمینه موفق عمل کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول