اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری؛

طرح مدیریت پسماند شهرکرد تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: طرح مطالعاتی مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد تا پایان سال‌جاری تکمیل و به اتمام می‌رسد.

طرح مدیریت پسماند شهرکرد تکمیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان شامگاه چهارشنبه در نشست شورای عمرانی این شهرداری، اظهار داشت: سومین مرحله این مطالعه انجام شده و در حال انجام مراحل پایانی است. 
وی افزود: این طرح مطالعاتی از سال‌های 88 شروع شده و در حال حاضر از پیشرفت 75 درصدی برخوردار است و پیش‌‌بینی می‌شود مطالعات آن تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.
غلامیان ادامه داد: درحال حاضر سیستم جمع‌آوری پسماند در شهرکرد به صورت تفکیکی است و دفع آن باعث تولید شیرآبه زباله‌ها، تولید بوی نامطلوب و مسائل غیربهداشتی می‌شود.
شهردار شهرکرد افزود: با اجرایی شدن طرح پسماند و احداث کارخانه کمپوست در شهرکرد تفکیک زباله و بازیافت صورت می‌گیرد که این فرایند آلودگی بهداشتی را به حداقل می‌رساند و به چرخه اقتصاد کمک شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با جدیت در دست اقدام است، گفت: با توجه به تحقیقات به‌عمل آمده بر روی پسماندهای شهری 75 درصد پسماند شهری را مواد فسادپذیر، 7.9 درصد پلاستیک، 3.6 درصد شیشه، 1.3 درصد فلزات و مابقی را دیگر مواد تشکیل می‌دهد.
غلامیان با بیان اینکه روزانه 130 تن زباله در مرکز استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر سرانه هر شهروند از تولید زباله در شهرکرد 725 گرم است.
شهردار شهرکرد با تأکید بر اینکه 90 درصد زباله‌های خانگی و صنعتی در این شهر قابل بازیافت هستند، گفت: هم‌اکنون کار نظافت و جمع‌آوری زباله‌های چهار ناحیه شهری شهرکرد توسط بخش خصوصی به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود.
غلامیان دفن بهداشتی زباله را یکی از راه‌های حفظ سلامت جامعه برشمرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا آموزش همگانی با جدیت بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.‌
وی در ادامه با اشاره به طرح‎های در دست اجرای شهرداری، گفت: احداث پل انتهای مسیر فارابی، احداث پل هوایی ترمینال سامان، تکمیل معابر و پیاده‎رو سازی ناحیه غرب شهرکرد و اراضی برم پهنه، اصلاح گره‌های ترافیکی سطح شهر و احداث ایستگاه آتش‌نشانی منظریه از جمله طرح‌های در دست اجرای این شهرداری است.
غلامیان از اجرای 28 طرح عمرانی در این شهر خبر داد و گفت: از 623 میلیارد ریال بودجه مصوب امسال شهرداری شهرکرد 77 درصد آن که افزون بر 479 میلیارد و 329 میلیون ریال است به‌منظور اجرای طرح‌های عمرانی در شهرکرد هزینه می‎شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول